ביה"ס למקצועות הניהול קורס ניהול פרסום ושיווק
רקע השיווק הינו גורם מכריע בארגונים במישור האסטרטגי, התפעולי ולב הפעילות הכלכלית. זהו תחום דינאמי, תחרותי ויצירתי. תחת המטרייה הרחבה של תחום השיווק אפשר למצוא פונקציות רבות, ביניהן: פרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות, שיווק ישיר, איסוף מידע, ניתוח שוק ועוד. תמהיל נכון של כל אלו, תוך הגדרה נאותה של המטרות הארגוניות, יסייע רבות להצלחת הארגון ולהיותו מוביל שוק. שיווק נכון הוא סוד ההצלחה המסחרית! מכללת רמת-גן מציעה תכנית לימודים חדשנית המשלבת גם פרקטיקה וגם לימודים אקדמיים ברמה הגבוהה ביותר. המרצים בקורס בעלי ניסיון מעשי רב.
מטרת תכנית הלימודים: הקניית ידע מעשי ושימוש באמצעי השיווק והפרסום השונים, חשיפת הסטודנטים להיבטים השונים של המערכת השיווקית ולימוד הכנת תכנית שיווקית.
קהל היעד
• סטודנטים הלומדים לקראת תוארB.A. של האוניברסיטה הפתוחה והמעוניינים לשלב התמחות מעשית בשיווק ופרסום. • מועמדים המעוניינים לעסוק בשיווק ובמכירות • לעובדים בשיווק המעוניינים להעמיק את ידיעותיהם בתחום.
תנאים לקבלת תעודה • 80% נוכחות חובה • הגשת מטלות לאורך הקורס • פרויקט גמר
מבנה המסלול
מבוא לשיווק
• הכרת התפיסה השיווקית • תמהיל השיווק – הכרת הכלים השונים, כגון: מדיניות מוצרים, מדיניות מחירים, הפצה, פרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות ומכירה אישית.
התנהגות צרכנים
• המבנה הבסיסי של סוגי התנהגות של צרכנים שונים.
מידע שיווקי ומחקרי שוק
• תכנון וביצוע של מחקרי שוק תוך שימוש בתוכנת מחשב ייחודית. • שיטות דגימה • שיטות ראיון • עשה ואל תעשה בבניית שאלונים • סוגי שאלות וסוגי שאלונים
תכנון מערכת הפצה
• הפצה עצמאית או באמצעות מפיצים • מבנה מערכת ההפצה • בחירת ערוצי הפצה
שיווק באינטרנט
• הכרת האינטרנט כמדיה פרסומית ושיווקית. • חיפוש מידע שיווקי באינטרנט, מתחרים, לקוחות וספקים. • שיווק באינטרנט: אתרים, חנויות וקניונים וירטואליים, פרסום ויחסי ציבור באינטרנט.
הכנת תכנית שיווקית
• שלבי הכנת תכנית שיווקית • הגדרת המטרות • איסוף מידע שיווקי • ניתוח המצב הקיים • זיהוי וניתוח אסטרטגיות חלופיות • קביעת יעדים והקצאת משאבים
פרסום
• מבוא ועקרונות בפרסום • הגדרת הפרסום • זיהוי קהלי מטרה • המוטיבציה המניעה צרכנים לרכישת מוצרים • שלבים בחשיפה לפרסום • קביעת מטרות ויעדים לתכניות הפרסום • יידוע קהל היעד • שכנוע קהל היעד • רענון הזיכרון לקהל היעד • קביעת המסר הפרסומי • בחירת ערוצי תקשורת • תקשורת בינאישית • תקשורת המונים • החלטה מדיה • הקצאת תקציב הפרסום • קביעת תמהיל פרסום • מדידת הצלחת מסע פרסום • קמפיין שיווק ופרסום • תכנון של העלות השיווקית ושימוש בכלים שונים של פרסום • הכנת סרטון פרסומת
מכירות
• ניהול אנשי מכירות, גיוס, מיון, הדרכה, תגמול ובקרה • אסטרטגיית מכירות ומבנה כוח מכירות • הכנת תכנית מכירות • מיומנויות מכירה וניהול מו"מ
שיווק ישיר וקידום מכירות
• מקומו של השיווק בתמהיל השיווק • כלים לשיווק ישיר: דיוור, טלמרקטינג, קטלוגים, תערוכות • בניית אסטרטגיית קידום המכירות • כלי קידום מכירות ללקוחות סופיים ולערוצי הפצה • בקרת השיווק הישיר וקידום המכירות
מדוע ללמוד דווקא במכללת רמת גן?
• מכללת רמת גן הינה מוסד לימודים ותיק ומוערך השם את הצלחת הסטודנט בראש מעיניו • המכללה מעניקה סביבת לימודים אקדמית תומכת, הכוללת מערכי סיוע מגוונים בלמידה • הקורס נבנה על ידי אנשי מקצוע מומחים ומובילים, העוסקים בתחום מזה שנים רבות, הן בהוראה והן בפרקטיקה המקצועית. המרצים הם מהמנוסים בארץ בהעברת הקורס ושיעורי ההצלחה של הסטודנטים גבוהים בזכותם • הלימודים באווירה סטודנטיאלית , צעירה ותוססת, בקמפוס מטופח הכולל ספריות, קפיטריות וחניה חופשית כמו גם מעבדות מחשבים משוכללות שבהן כל סטודנט יושב מול מחשב אישי. • המתעניינים והסטודנטים נהנים ממערך יועצי לימודי, המלווה אותם משלב ההתעניינות ועד סיום הלימודים • אחוזי מעבר בבחינות ההסמכה מהגבוהים בארץ.
* מכללת רמת-גן שומרת לעצמה את הזכות לערוך שינויים בתכני הלימוד. |