ביה"ס למקצועות הניהול קורס ניהול יחסי ציבור ודוברות
רקע רכישת ידע מקצועי בתחום יחסי הציבור והדוברות, היא תנאי סף לאלו הרוצים להשתלב במשרדי יחסי-ציבור או במחלקות בארגונים.
עולם העסקים המודרני הפך למתוחכם ומורכב וכל עובד ומנהל נדרש לידע רב ולשימוש במגוון יכולות וכישורים כדי להצליח בעבודתו, לאור תנאי התחרות וההישרדות בשוק העבודה של היום. איש יחסי ציבור/דובר נדרש בהיכרות רחבה עם המדיה הישראלית ודרכי פעילותה. לשם כך עליו למקד את עבודתו בתכנון אסטרטגיה וטקטיקה כדי להביא לתודעת הציבור את הרעיון שהוא מעוניין לקדם.
מכללת רמת גן מזמינה אתכם להשתלב בתכנית ייחודית של לימודי תעודה מקצועיים בתחום יחסי ציבור ודוברות. תכנית זו משלבת את ניסיונם של מומחים מהתחום ומבוססת על שילוב הרצאות תיאורטיות, תרגולים כיתתיים, תרגילים אישיים והדרכה בהכנת תיק עבודות. הסטודנטים בקורס מתנסים בכתיבת הודעות לעיתונות, עבודה עם עיתונאים, כתיבת נאום, בניית תדמית ותקשורת בינאישית, הכנה לראיונות בתקשורת וכד'.
מטרת הקורס: להקנות ללומד מגוון יכולות וכישורים אשר בעזרתם יוכל להיות איש יחסי ציבור/דובר. כישורים אלו יהפכו את הלומד לבעל ערך מוסף בארגון בו הוא עובד. המיומנויות והכישורים המעשיים שהסטודנט ירכוש עשויים לעזור לו להתקבל לעבודה בתחום. שיטת הלימוד תהא מבוססת על שילוב של הרצאות תאורטיות, פרזנטציות של 'אנשי שטח', תרגולים כיתתיים, תרגילים אישיים, צוותים ועבודה מודרכת. במהלך השנה יבצעו המשתתפים פרויקט גמר מסכם. קהל יעד המעוניינים להשתלב בעבודה במשרדי יחסי ציבור או כדוברים בארגונים ובמוסדות ממשלתיים.
ועדת קבלה של המכללה תהיה רשאית לסטות מן ההנחיות הנ"ל בהתייחס לגילו של המועמד, לימודיו האחרים, כושרו ללימוד אקדמי וכו'
תנאים לקבלת תעודה: • 80% נוכחות • עמידה בתרגילי בית ומטלות הקורס השונות • פרוייקט גמר
תעודת גמר ונקודות זכות • תעודת גמר מטעם מכללת רמת-גן • הקורס מקנה 6 נקודות זכות, שבהן ניתן להשתמש בחלק מהתוכניות החד-חוגיות והכלליות לתואר B.A של האוניברסיטה הפתוחה (יש להיוועץ בנושא עם יועצים אקדמיים). ניצול נקודות זכות מותנה אך ורק באישור הועדה לאישור תוכניות לימודים של האוניברסיטה הפתוחה.
מבנה המסלול מהי תקשורת – יסודות ומודלים שימושיים • תקשורת המונים • גישות שונות בתקשורת המונים • מודלים של תקשורת
אסטרטגיה וטקטיקה ביחסי ציבור • מהי אסטרטגיה • אסטרטגיה וטקטיקה ביחסי ציבור • בניית מסע יחסי ציבור
שיווק, פרסום ויחסי ציבור • פרסום ויחסי ציבור כחלק מהאסטרטגיה השיווקית
יחסי ציבור כחלק מתהליך הניהול • יחסי ציבור כפונקציה ניהולית • יחסי ציבור פנים-ארגוניים
יחסי ציבור ודרכי פעולה • בארגונים פוליטיים • בארגונים עסקיים בסקטורים שונים (כגון היי-טק, פיננסים ועוד) • יחסי ציבור לחברות רב-לאומיות ויחסי ציבור בינלאומיים • יחסי ציבור לעמותות • לובינג • ניהול משברים • יחסי ציבור ותרומה לקהילה
עיתונאות ויחסי ציבור • כתיבה עיתונאית • כתיבת נאומים • כתיבת קומוניקט, הפקת עיתון ועוד • שאילתות ובניית תגובות לשאילתות עיתונאיות • בניית תדמית בתקשורת הכתובה ובמדיות אחרות • מסעות פרסום וייזום פרויקטים תדמיתיים • ארגון מסיבות עיתונאים וסיורי עיתונאים
מיומנויות אישיות והשימוש בהן בדוברות ויחסי ציבור • פרזנטציה והצגת נושא • תורת ההנעה – כיצד לשכנע? • בניית תדמית בתקשורת המצולמת = להופיע טוב • סגנונות ניהול
אפקטיביות יחסי הציבור * מחקר ביחסי ציבור * מדידת אפקטיביות יחסי הציבור
דינים ביחסי ציבור • לשון הרע והוצאת דיבה – משפט ביחסי ציבור • אתיקה מקצועית ואמינות הדובר ואיש יחסי הציבור
מדוע ללמוד דווקא במכללת רמת גן?
• מכללת רמת גן הינה מוסד לימודים ותיק ומוערך השם את הצלחת הסטודנט בראש מעיניו • המכללה מעניקה סביבת לימודים אקדמית תומכת, הכוללת מערכי סיוע מגוונים בלמידה • הקורס נבנה על ידי אנשיו מקצוע מומחים ומובילים, העוסקים בתחום מזה שנים רבות, הן בהוראה והן בפרקטיקה המקצועית. המרצים הם מהמנוסים בארץ בהעברת הקורס ושיעורי ההצלחה של הסטודנטים גבוהים בזכותם • הלימודים באווירה סטודנטיאלית , צעירה ותוססת, בקמפוס מטופח הכולל ספריות, קפיטריות וחניה חופשית כמו גם מעבדות מחשבים משוכללות שבהן כל סטודנט יושב מול מחשב אישי. • המתעניינים והסטודנטים נהנים ממערך יועצי לימודי, המלווה אותם משלב ההתעניינות ועד סיום הלימודים • אחוזי מעבר בבחינות ההסמכה מהגבוהים בארץ.
הערה: מכללת רמת-גן שומרת לעצמה את זהכות לערוך שינויים בתכני הלימוד. |