ההתפתחויות, ההתמודדויות העסקיות והחידושים בכל תחומי החיים מעמידים בפני המנהל אתגרי ניהול אשר מחייבים אותו לתת פתרונות מעשיים בזמן אמת. הניסיון המעשי בתחומי הניהול הופך להיות הפרמטר המרכזי לקידום והצלחה. מנהל טוב נמדד היום לפי יכולותיו והצלחתו האישית היא הצלחת הארגון כולו. במסלול מנהל עסקים של תפנית – בית-הספר למנהלים ולפיננסים ירכשו הלומדים אסטרטגיות מובילות וסט כלים מעשיים שישפרו את כישורי הניהול והפיתוח העסקי. התכנית כוללת את הנושאים המתקדמים והעדכניים ביותר בעולם העסקים כיום ומועברת על ידי צוות מרצים מקצועי של מנהלים ויועצים מהעולם העסקי.
מטרות הקורס ? הרחבת הידע הניהולי והקניית ראייה מקיפה בתחום הניהול העסקי ? פיתוח חשיבה יצירתית ומתקדמת באמצעות חשיפת המשתתפים לטכניקות ולמיומנויות מקצועיות עדכניות, לצורך שיפור ביצועיהם בשטח ? רכישת כלים יישומיים בתהליכי קבלת החלטות ניהוליות ופיננסיות ? התמודדות עם משברים ותהליכי שינוי ? הכרת כלי שיווק חדשניים, מבוססי טכנולוגיה לקידום עסקים ובהם שיווק באמצעות רשתות חברתיות, טכנולוגיות ניידות וכלי גוגל. ? כתיבת תכנית עסקית הלכה למעשה, בה יוטמע הידע שנרכש בקורס, בליווי מרצה בכיר, כולל מפגשי יעוץ אישיים
נושאי לימוד עיקריים תכנית הלימודים כוללת חמש מודולות שתועברנה במשולב לאורך הקורס:
יזמות וניהול עסקי • יזמות, הקמת העסק הקטן, ניהול העסק ופיתוח עסקי • אסטרטגיה עסקית תחרותית בסביבה תחרותית דינאמית • החלטות פילוח, בידול, מיצוב • ניהול מו"מ עסקי • מיומנויות ניהול: מיומנויות בתקשורת בין-אישית, פרזנטציה והצגה אפקטיבית , תדמית ושיווק עצמי • ניהול עובדים: עבודת צוות, פתרון קונפליקטים, הנעת עובדים ופיתוח מוטיבציה, תהליכי הערכה בארגון ושיחת משוב
שיווק ומכירות • מהות השיווק ותפיסות שיווקיות מרכזיות, מושגי יסוד בשיווק תחרותי • התנהגות צרכנים, ניהול קשרי לקוחות וניהול חווית לקוח • תמהיל השיווק: מדיניות מוצרים, מותגים ושירותים, מדיניות מחירים, מדיניות הפצה וערוצי שיווק • ניהול מוכרים ומכירות • מחקר שוק ומודיעין עסקי • שיווק לעסקים - B2B
קידום עסקי ופרסום בעידן הדיגיטלי • מדיניות פרסום ותקשורת שיווקית
• שיווק ומכירות בעולם האינטרנט • קידום העסק באמצעות המדיות החברתיות: Facebook, TheMarker Cafe, LinkedIn ועוד • קידום העסק באמצעות טכנולוגיות ניידות • הכרת כלי Google, כולל: Google Analytics, Google AdWords, Google keyword tool ועוד • מסחר אלקטרוני • מיתוג תקשורתי ויחסי ציבור
היבטים פיננסיים • מבוא לכלכלה וכלכלת ישראל • מימון וחשבונאות • תמחור וניתוח דוחות פיננסיים • היבטי מס ושוק ההון • ניהול פרויקטים
היבטים משפטיים: דיני חוזים, דיני חברות, דיני עבודה, מסמכים סחירים ומשפט עסקי
שיטת הלימוד הקורס כולל הרצאות פרונטליות, דיונים, משחקי תפקידים, ניתוח אירועים, הרצאות אורח, סדנאות מעשיות וצפייה בסרטים מקצועיים. המשתתפים יקבלו את המהדורה החדשה של הספר "ניהול השיווק" של קוטלר, קלר והורניק בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה.
קורס מתוקשב הלימוד בקורס מלווה באתר קורס (סגור) ובו חומרי הרחבה והעשרה רבים וביניהם מאמרים מכתבי העת המובילים בתחום, כתבות מהעיתונות המקצועית, קישור לאתרים מקצועיים מומלצים ועוד.
דרישות הקורס ? נוכחות ב-80% מהמפגשים ? נוכחות בשני מפגשים מקצועיים שיתקיימו בשלוחת רמת אביב/רעננה ? הגשת פרויקט גמר – תכנית עסקית והצגתה
מלווה אקדמי: ד"ר אריה נחמיאס, ראש תכנית ה-M.B.A. במחלקה לניהול ולכלכלה באוניברסיטה הפתוחה מנהלת אקדמית: ד"ר רינת שאנן – סצ'י, מרכזת הוראה בלימודי תואר שני באוניברסיטה הפתוחה
בין המרצים האורחים : ד"ר גיא יוגב, מומחה לשיווק; מר מתי פירמן, מנכ"ל חברת Manpower Business Solutions; מר ברק רום, מנכ"ל משרד יחסי הציבור ברק רום; מר שי גורן, מנכ"ל גלר נסיס Publicis; גב' ליאת בן-רפאל, מנהלת שיווק Google ישראל; גב' אנה ויינר, מנהלת שיווק לעסקים Google ישראל; מר אריאל אשכנזי, מנהל המדיה החדשה בחברת Manpower. |