מבנה הלימודים | | מנהלת אקדמית: ד"ר רינת שאנן-סצ'י, מרכזת הוראה בלימודי תואר שני באוניברסיטה הפתוחה מרכזת מקצועי: עו"ד ונסה סיימן, יועצת לתהליכי משא ומתן מורכבים ומרצה בכירה בחברתNEST (אסטרטגיות משא ומתן בע"מ) בין המרצים האורחים: עו"ד מוטי קריסטל, מנכ"ל חברת NEST, יועץ לתהליכי משא ומתן מורכבים וניהול משברים גב' מיכל דבורצקי – סמנכ"ל שיווק של חברת גולן טלקום ד"ר רותם שחם – פסיכולוג חברתי, מומחה להיבטים פסיכולוגיים בתהליכי משא ומתן גב' מיכל פינקלשטיין - כי"ל, לשעבר יועצת בכירה למנכ"ל משרד האוצר עו"ד שלי גורפינקל (LLB, MBA) - יועצת משפטית ומזכירת חברה עצמאית בחברות, מתמחה במשפט מסחרי, בדיני חברות ובממשל תאגידי, עוסקת בהכשרת דירקטורים ונושאי משרה בכירים
רקע משא ומתן עסקי מתנהל תמיד במספר זירות במקביל: מול מספר ספקים, עם מספר לקוחות, עם שותף אסטרטגי, ועם אלטרנטיבה ריאלית. עם זאת, משא ומתן עסקי אינו מצטמצם רק לתהליך המתנהל מול הצד שמולו יושב הנושא ונותן (Across The Table). הוא כולל גם שלב של ניהול תהליך משא ומתן פנימי Behind The Table)) – מנכ"ל אל מול הנהלה/דירקטוריון, מנהל אל מול המנהל הישיר, מנהלים בדרגה מקבילה, חשבות או לשכה המשפטית. לא אחת, היכולת לענות על האינטרסים של הגורמים השונים בתוך החברה היא המפתח למימוש עסקה או פרויקט מוצלחים עם גורם חיצוני. נוסף על הקניית כלים מתקדמים לניתוח המרכיבים האישיותיים והפסיכולוגיים של הצד השני, תשים התוכנית דגש בהבחנה בין המשא ומתן אל מול הצד השני לבין המשא ומתן הפנים-ארגוני, ותיתן בידי הלומדים כלים תפיסתיים ויישומיים לבחירת האסטרטגיה והמנופים הטקטיים המתאימים למשא ומתן הפנים-ארגוני לעומת המשא ומתן אל מול הצד השני. בקורס ירצו מומחי משא ומתן מובילים, וכן מרצים אורחים מחברות מובילות במשק. מטרות הקורס • הכרת מאפייני המשא ומתן וההבחנה בין משא ומתן "מעבר לשולחן" לבין משא ומתן "מאחורי השולחן". • רכישת כלים יישומיים לבחירת האסטרטגיה והמנופים המתאימים לכל אחד מהתהליכים. • רכישת יֶדע וכלים להפעלת כוחות פנימיים "על השולחן", ועקרונות לבניית צוות משא ומתן. • רכישת יֶדע וכלים להתמודדות עם מצבי מבוי סתום או משבר במשא ומתן. קהל היעד הקורס לניהול משא ומתן ?360 נבנה במיוחד עבור מנהלים בחברות ובארגונים בינוניים וגדולים העוסקים בניהול תהליכי משא ומתן כחלק מרכזי מעיסוקם המקצועי, אשר מעוניינים להרחיב את ארגז הכלים שברשותם, ולרכוש יֶדע וכלים שיאפשרו להם למצות תהליכי משא ומתן עסקיים. נושאי הלימוד העיקריים • דפוסי אישיות וחוסן אישיות במשא ומתן • מנופים פסיכולוגיים • חשיבה הקשרית: "מהי המציאות המשותפת שאנו פועלים בה?" • גישת הרווח ההדדי: איך מנצחים יחד עם הצד השני • מאפייני משא ומתן פנים-ארגוני • מהלכים טקטיים במשא ומתן פנים-ארגוני • ניהול משא ומתן במידע חסר • ניהול משא ומתן נוכח העדר אמון • ניהול משא ומתן במצב של פערי כוחות • בניית צוות משא ומתן פנים-ארגוני • היבטים משפטיים בניהול משא ומתן שיטת הלימוד הקורס כולל הרצאות פרונטליות, הקרנת סרטונים, עריכת מיני-סימולציות, ניתוח מקרי מבחן, וניתוח מקרים שיעלו המשתתפים בקורס (NegoLab). המשתתפים יקבלו את הספר ניהול משא ומתן, מאת אמירה גלין ואילאיל טיבר, בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה. דרישות הקורס • נוכחות ב-80% מהמפגשים • ביצוע מטלות עיתיות
מס' הקורס: 63281 |