ילדים עם צרכים מיוחדים נוהגים באופן שונה מזה של ילדים בגילם, הם לא נענים להוראות, לא מקשיבים להוריהם או לסובבים אותם, אינם מסוגלים לבצע פעולות יום יומיות כמו קשירת שרוכים ולעתים אינם מתקשרים עם הסובבים אותם. אותם ילדים זקוקים לסביבה עוטפת שתדע מהו מצבם וכיצד יש לנהוג עמם. קורס מדריכי פעילות בתנועה לילדים בעלי צרכים מיוחדים מתאים בדיוק למי שמעוניין לסייע לילדים אלה.
למי מתאים קורס מדריכי פעילות בתנועה לילדים בעלי צרכים מיוחדים?
לקורס מדריכי פעילות בתנועה לילדים בעלי צרכים מיוחדים מתאימים אנשים שעברו הכשרה בהדרכת תנועה לגיל הרך, מורים לחינוך גופני, מדריכים וסגל הוראה מתחום החינוך המיוחד, גננות מתחום החינוך המיוחד, מורי מוזיקה ותנועה, מנהלות ומטפלות במעונות יום. מועמדים המעוניינים להתקבל לקורס מדריכי פעילות בתנועה לילדים בעלי צרכים מיוחדים צריכים גם כחלק מתנאי הקבלה לעבור ראיון אישי על מנת לקבוע את מידת התאמתם ללימודים.
מה עושים בוגרי קורס מדריכי פעילות בתנועה לילדים בעלי צרכים מיוחדים?
בתום קורס מדריכי פעילות בתנועה לילדים בעלי צרכים מיוחדים יוכלו בוגריו לעבוד עם אוכלוסיות שונות של ילדים עם צרכים מיוחדים ולהשתלב במסגרות מיוחדות כגון גני ילדים לחינוך מיוחד, מרכזי שיקום המתמחים בחינוך מיוחד, וכמו כן בחינוך בלתי פורמלי ובמסגרות שונות שפועלות אחר הצהריים כמו צהרונים ומועדוניות, מרכזים קהילתיים, מתנ"סים וכדומה, ובנוסף לעבוד עם ילדים עם לקויות למידה שונות, הפרעות קשב וריכוז וכיוצא בזה.
נושאי הלימוד בקורס מדריכי פעילות בתנועה לילדים בעלי צרכים מיוחדים
במסגרת קורס מדריכי פעילות בתנועה לילדים בעלי צרכים מיוחדים ילמדו המשתתפים על בעיות נוירולוגיות ואורטופדיות הפוגעות בתנועה, ליקויים בתחושה ובוויסות החושי, הפרעות התנהגות והשלכותיהם הפסיכומטריות על הילד, יצירת סביבה מעודדת תנועה במסגרת הגן, היבטים פסיכו חברתיים של נכות ומוגבלות ועוד.