Marcom הוא מושג מעולם ההייטק שפירושו הרשמי הוא Marketing Communications, ובשפתנו – תקשורת שיווקית. מדובר בממשק של החברה כלפי העולם החיצוני. המושג, כאמור, התחיל בעולם ההייטק ואט-אט התפרש גם לענפים אחרים בשוק התעסוקה. התפקיד של המרקום הוא להעניק לחברה קו אחיד לפעילות התקשורת השיווקית שלה. התפיסה השיווקית השתנה מאוד עם השנים והתפתחה ונוצר היקף רחב מאוד של פעילות שיווקית שצורך לא מעט תפקידים בחברה. המרקום עושה סדר בהתנהלות השיווקית ודואג כי העיצוב, התדמית, הביתנים בתערוכות יהיו קשורים באופן בלתי נפרד אחד בשני ויעבירו את אותו המסר. המרקום עוסק ביחסי ציבור, בפרסום, אירועים, קשרי חוץ, הפקות דפוס ועוד.
המרקום כמתווך מול קהל היעד
כחלק מתיאור תפקידו של מנהל מרקום ניתן להגדירו כאחראי לתקשורת ולפעולות שמתבצעות מול קהל היעד שמשתנה מעת לעת, בין אם מדובר באנליסטים, בעיתונאים, בעובדי החברה עצמם, בקהל לקוחות של מוצר, בבעלי מניות ובציבור הרחב. רבות הן החברות הכלכליות בימינו שנעזרות ביחידת מרקום ותקשורת שיווקית באחראית על תקשור מניות כלפי קהל היעד, דבר שיכול להיות קריטי בתפעול וניהול החברה.
המרקום כאחראי על תערוכות
חלק נכבד של עובדי המרקום עוסקים ומתמקדים באירועים ותערוכות. מנהל המרקום אחראי על שמירת ציביון אחיד של החברה בתערוכה וכן על החלטת אילו תערוכות יעניקו לחברה חשיפה חיובית, אילו שוות את ההשקעה, האם המתחרים בתערוכות יגברו על החברה, מה ניתן לחדש בתערוכה וכו´. תערוכות מהוות אירועי תדמית ויחסי ציבור לחברה ועל כן תפקידו של המרקום חשוב מאוד.
המרקום בהיבט הדפוס והאינטרנט
אחד מתחומי האחריות של המרקום יהיה אתר האינטרנט של החברה, הוא צריך להביע בין השאר את הפעילות השיווקית של החברה, את המסר שהיא רוצה להביע לקהל היעד שלה. חומרי דפוס שונים כגון כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים, פרוספקטים ועוד כולם עוברים דרך מנהל המרקום שמוודא כי הקו העיצוב של החברה, הלוגו והמסר עוברים דרך הדפוס.