תואר במדעי ההתנהגות מאפשר ללומד לפתח כישורים ומיומנויות בשיטות מחקר איכותניות וכמותניות בנושאים בין-אישיים ופנים אישיים שיש להם תפקיד בכל תחומי החינוך והחברה השונים: מערכת החינוך, בריאות הנפש, מערכת הבריאות, לימודי מגדר, משאבי אנוש, ייעוץ ופיתוח ארגוני, טיפול באומנויות ועוד. היות ותואר במדעי ההתנהגות הינו תואר שבמהלכו לומדים תיאוריות, מחקרים וגם כלים מדעיים שונים בתחומי חברה רבים, מדובר בתואר שיכול לפתוח דלתות רבות גם לאחר שהוא נלמד כתואר ראשון.
טיפול או הדרכה?
אלו שסיימו את התואר במדעי ההתנהגות יכולים להשתלב בין השאר במשרות בעלות אופי טיפולי כמו גם הדרכתי בחברות כוח אדם ומשאבי אנוש, במוסדות חינוך, במגזרים שונים ומיוחדים ועוד. על מנת להתמחות בתחום מסוים, כמו למשל טיפול באומנויות, או בייעוץ חינוכי – יש להשלים תואר שני בנושא. לצורך העניין, לא ניתן לעסוק בפסיכולוגיה לאחר סיום התואר הראשון במדעי ההתנהגות, אולם ניתן ללמוד זאת בתואר השני (לאחר הוצאת התעודה הרצויה) וכן לעסוק בתחום.
לימודי המשך לאחר תואר במדעי ההתנהגות
מתוקף היותו של התואר מלא בקורסים בנושאים שונים : סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, תקשורת, פסיכולוגיה ועוד- אלו יכולים להוות את כיוון לימודי ההמשך לאחר סיום התואר הראשון במדעי ההתנהגות. דוגמאות טובות לכך יכולות להיות פסיכולוגיה, תרפיות למיניהן (באמנות, במוסיקה ועוד), ייעוץ ארגוני, מנהל עסקים ועוד.
השתלבות בכל תחום עיסוק
רבים מבעלי מקצועות המפתח (מנהלים, יועצים ועוד) פונים אל תחום לימודים זה, שמסייע להבין טוב יותר מה מניע אנשים לפעול וכיצד להניע אותם לשיפור התפקוד – בעצמם ובתוך מערך חברתי – תעסוקתי, מהו המערך החברתי הנחוץ לארגון על מנת שיצליח וכיצד לסנן ולמיין את המועמדים, ובכלל התואר הזה משפר את תפקודו של מי שמעוניין לנהל, לייעץ לארגון, להעריך את העובדים, לעסוק ביחסי ציבור, בשיווק ובפרסום, בתחום משאבי אנוש ועוד. מדובר במקצועות שניתן לעסוק בהם באופן פרטי (עצמאי) או כשכירים בארגונים גדולים, לכן הביקוש לתואר זה הוא רב.