איש מכירות ושיווק נמדד על פי היכולת שלו להניע את האדם מולו הוא עומד, לעשות פעולות רצויות בזכות כושר השכנוע שלו, המקצועיות שלו ומידת הכריזמה שלו. שיווק ומכירה של מוצר היא לא דבר פשוט, וצרכנים רבים אינם נוטים להוציא כסף בקלות רבה כל כך. אולם הרבה מאוד בתי עסק תלויים במידה ניכרת ביכולת של אנשי השיווק והמכירה שלהם להפוך מבקרים מתלבטים ללקוחות משלמים. אין דבר כזה מוצר שמוכר את עצמו, מפני שגם מאחורי המוצרים המוצלחים ביותר שניתן למצוא בשוק, עומדת האסטרטגיה שיווקית אשר קמה ונופלת על בסיס יכולותיהם של אנשי השיווק והמכירה.
תכונות חשובות של איש מכירות ושיווק
ישנם אנשים שאומרים שיכולת שיווק ומכירה, ועבודת שכנוע לקוחות היא משהו שנולדים איתו, ואם אין לך את זה בדם, קשה מאוד ללמוד את זה. המשפט הזה לא הכי מדויק. נכון, ישנן תכונות הכרחיות לתחום השיווק והמכירה שנחשבות לתכונות מולדות כמו כריזמה, חן וקסם אישי, אולם אנשים המחזיקים בתכונות הללו עדיין זקוקים לידע ותרגול מעשי על מנת לחדד את כישוריהם, בדיוק באותה מידה שאנשים ללא התכונות שמנינו, יכולים לפתח מתודת שכנוע ומכירה שמתאימה יותר להם, ולהצליח בתחום לא פחות.
קצת על טכניקות שיווק ומכירה
אנשי שיווק ומכירה טובים עושים שימוש בכל מיני שיטות ואמצעי שכנוע על מנת לקדם את המוצר או השירות שלהם, ולגרום לעלייה מכמות המכירות. בין שאר הטכניקות בהם עושים אנשי המכירות שימוש ישנם גם טכניקות סמויות שלא תמיד ניתן להבחין בהם בעין בלתי מיומנת. אחת הדרכים המקובלות ביותר בתחום היא שימוש בשפת גוף לצורך העברת מסרים באופן סמוי. שפת הגוף שלנו יכולה להעביר מסרים כמו ביטחון, אמינות, רצינות ומקצועיות. המסרים הללו שמועברים ללקוח יכולים להשפיע במידה רבה על ההחלטה האם לבצע רכישה או לאו.
כיצד לומדים שיווק ומכירה?
מי שמעוניין ללמוד כיצד להפוך לאיש שיווק ומכירות מיומן, ומעוניין לחדד את יכולות השיווק והמכירה שלו על מנת להפוך לאיש שיווק מבוקש בשוק העבודה, יכול להיעזר באחד ממגוון הקורסים הקיימים כיום בשוק הלימודים בישראל, המציעים ידע מעשי ותיאורטי על כל תחום השיווק והמכירות. בקורסים ניתן ללמוד אודות תקשורת בינאישית, מיומנויות שפת גוף, יכולת הופעה מול קהל, ניהול משא ומתן ועוד מגוון רחב של נושאים מקבילים.