פרסומות והפקות מדיה שונות מורכבות על פני רבדים שונים, כדי להפיק הצלחה מקסימלית. ישנם שלבים שונים בהפקה כדי לבנות יסודות מעולים, כששלב הפלנינג (תכנון) הוא החשיבה האסטרטגית והתוכנית המקדימה והמקיפה.
שלב הפלנינג בהעמדת מסע פרסום או פרסומת כל שהיא הוא בין שלב הקופירייטינג להפקת הפרסום באופן יעיל. באמצעות הפלנינג ניתן להשיג קשר ותקשורת טובה, רלבנטית וייחודית לפיתוח תפישת הרעיון והקריאייטיב שעומד מאחורי המותג – ואיך להציג אותו לקהל. יכול להיות ששלב הפלנינג יכלול מחקרים וסקרים מקדימים על מנת להבין את הצרכנים ואת קהלי היעד, ומה הקשר ביניהם לבין המוצר או המותג שמנסים לשווק. בנוסף, אם ישנם מתחרים – ניתוח הפעילות של המתחרים, ניסיון להתאים את המוצר לצרכי השוק לפני פרסומו וכל מה שיכול להוות את הגשר בין המוצר לצרכן.
עבודתו של פלנר (איש פלנינג – תכנון)
הפלנר פועל בשלושה רבדים שונים: הוא מפצח בריפים, מתווה אסטרטגיה פרסומית למותג לטווח הזמן הארוך ומנתח מחקרים. פיצוח הבריפים, פירושו – לכתוב שאילתא אשר מתבקשת לה תשובה תקשורתית – פרסומית עד לרמת הפרט הקטן. הבריף ייכתב לאחר עבודת השטח שעשה, ועימו ניתן לגבש אסטרטגיה שיווקית שתשפיע על רגש הצרכן ועל חשיבתו, כך היא תצליח לצוף אל תודעתו.
|
|
שלב הפלנינג בהעמדת מסע פרסום או פרסומת כל שהיא הוא בין שלב הקופירייטינג להפקת הפרסום באופן יעיל. |
|
|
אסטרטגיות שהותוו למותג
שטח הפרסום דורש מחשבה מתמדת איך להתגבר על הקהיה של חושיו של הצרכן המוצף בגירויים בלתי פוסקים מכל הכיוונים, על כן על הפלנר להיות קריאייטיב. מלבד הכישרון הטבעי שמתבקש ממנו, לומדים בקורס פרסום איך להגדיל את הביקושים למוצר. נקודת המוצא ממנה מתחיל מסע הפרסום למוצר ייחס אותו במיקום רלבנטי בהתאם לשאר מוצרי החברה. כך ניתן למעשה ליצור לגבי המוצר העדפה ברמה מסוימת ולגבות עליו מחיר כפי שנקבע.
פיתוח וניתוח בעקבות מחקרים
כאשר המטרה היא לפתח אסטרטגיה טובה לשיווק המוצר, נשענים על מחקרי שוק ומתחרים; מגלים מהם הרגלי הצריכה של קהל היעד אם ישנו, מהי תמונת השוק הרווחת כיום ומיהם המתחרים, מה הם מציעים, מה תובנות הצרכן ועוד. ניתן לדלות את הנתונים מתוך מאגרי האינטרנט או ביצוע מחקר עצמאי בשיטות איכותיות או כמותניות.
|
|
לומדים בקורס פרסום איך להגדיל את הביקושים למוצר. |
|
|
אילו תכונות נדרשות מהפלנר?
הפלנר יכול לפתח באחד מקורסי הפרסום המוצעים את יכולותיו הבסיסיות בפרזנטציה טובה, קריאייטיב, יכולת לעשות עבודת שטח מחקרית או לפתח מחקר איכותי או כמותי, יכולת לעבד את הנתונים בעקבות כן. כמו כן, עליו להרכיב את העדשה השיווקית לכל אורך הדרך, ודרכה לנהל את המסע ולהציג את תוצריו.