הפרסום הוא אחד התחומים התוססים, הפעילים והפרודוקטיביים שמחייבים בין השאר שליטה בכל מה שעדכני וחדש. חשוב שתהיה יכולת לבחון את השוק בעין מחקרית ולהציע מוצר פרסומי חדשני, מושך ושיגדיל את הביקוש למוצר. איך ללמוד תכנון אסטרטגית פרסום?
אסטרטגיה בפרסום היא מה שעומד מאחורי כל קו שיווקי של מותג ומוצר. כשאסטרטגיה היא עמוד השדרה לתקציב הפרסום והשיווק, כשהיא מתוכננת לפרטי פרטים משלב התכנון (פלנינג) והקריאייטיב ועד לשלב ההפקה והפוסט פרודקשן – היא התנאי להצלחה ולקצירת הפירות במהירות. מדובר על רצף פעולות שיש לעשות, כדי לקדם את המוצר או המותג וליצור לו ביקוש, גם לאורך טווח הזמן הארוך. ישנו מיקוד בשלושה נעלמים במשוואה – מיהו הצרכן ומה הוא מבקש או צריך, מהי ההצעה – המוצר או המותג שיוצעו לו ובעד איזה ערך (USP – Unique Selling Proposition).
לאילו צרכים מתכננים אסטרטגיות פרסום?
אסטרטגיות פרסום יכולות לעמוד מאחורי מותגים שהם בני אדם, דוגמת מפורסמים מתעשיית הבידור, מנהלי חברות ציבוריות או בניית תדמית לעסק עצמו – ציבורי או פרטי, לצרכי פרסומות בכל אמצעי המדיות השונים, במשרדים המשתמשים בדוברות, בתעשיית המשק והחקלאות, משרדים ממשלתיים שמעוניינים ליצור סרטוני הסברה, פרסום של אתרי אינטרנט ועוד.
|
|
שעשה קורס פרסום מקיף, יכול לרוב להכיר את כל התפקידים שבעולם הפרסום ומה סדר הפעולות |
|
|
מי יתאים ללמוד תכנון אסטרטגית פרסום?
מי שעשה קורס פרסום מקיף, יכול לרוב להכיר את כל התפקידים שבעולם הפרסום ומה סדר הפעולות, איך לנתח נתוני מחקרים אודות הצרכן, המתחרים והמוצר עצמו ולהשתמש בנתונים הללו כדי להפיק אסטרטגיה ארוכת טווח, מי שלמד מה זה "בריף" ואיך ניתן להציג אותו בפני מזמיני הפרסום. עליו להיות איש קריאייטיב על מנת שידע איך לפרוץ תבניות פרסום עכשוויות, איך להכתיב את האופנה החדשה, מה המחירים בפרסום העכשוויים בשוק, מה הטכניקות לפיתוח המוצר ואיך ניתן לתקצב את התהליך ולתמחר את המוצר. בנוסף, הוא ילמד לרוב איך לנהל משא ומתן, להפיק ולהסיק מסקנות ממסעות פרסום של אחרים ושל עצמו.
מהן השאלות בתכנון אסטרטגית פרסום?
יש לחשוב דרך עיני הלקוח, להבין מה הצרכים שלו, ואיך אפשר לחדש לו – לגשר או לפתור בעיות בהן הוא נתקל. יכול להיות שזה הכפתור שיש להציג לצרכן באופן מפתה ביותר וסביב זה הפרסום צריך להתמקד, או שבאופן שולי. מתכנן (Planner) אסטרטגיית פרסום ידע לשווק את המוצר כך שהלקוח יחשוב שהוא אם-הפתרונות לבעיה שיש לו, או לפחות שיתאים לו ככפפה ליד.