קורס אוצרות מפגיש את לומדיו עם הפאן המעשי של האוצרות. במהלכו הם לומדים באופן תיאורטי אודות אמנות ואוצרות, ובהמשך אף מתנסים בעצמם בכל השלבים של אצירת תערוכה על כל המשתמע מכך.
לתחום אוצרות תערוכות מספר היבטים שיש להכיר בכדי לעסוק בו בהצלחה. בשלב הראשון יש לפתח קונספט לתערוכה. לאחר מכן יש לערוך תחקיר אודות הנושא והאמנים המתאימים ויכולים להשתתף בתערוכה. השלב הבא הוא עיצוב וסידורן של היצירת בחלל, שגם אותו יש לבחור בהתאם לקונספט, כאשר גם גיוס מקורות המימון הינו שלב חשוב לצידו. כמו כן, חשוב לכתוב טקסט תואם לקטלוג, לפרסם ולשווק את התערוכה בצורה התואמת את מידותיה ושתביא את קהל היעד הרלוונטי ואף לתסרט ולתעד את התערוכה.
|
|
לימודי קורס אוצרות, מטרתם לחשוף את התלמידים למגמות עכשוויות בתחום, ללמד אותם גישות שונות לאוצרות ולהכיר להם את עולם האמנות באופן נרחב - הן בישראל והן בחו"ל. |
|
|
מטרתם של לימודי קורס אוצרות
לימודי קורס אוצרות, מטרתם לחשוף את התלמידים למגמות עכשוויות בתחום, ללמד אותם גישות שונות לאוצרות, להכיר להם את עולם האמנות באופן נרחב - הן בישראל והן בחו"ל, לרבות מפגשים עם אמנים ומרצים אורחים רלוונטיים, על מנת לאפשר על ידי כך בעתיד, מעבר להיכרות המעמיקה, אף שיתופי פעולה בינם לבין אנשים רלוונטיים מהתחום.
הפאן המעשי של קורס אוצרות
בקורס זה לומדים את יסודות האוצרות, לצד פרויקט מעשי , במסגרתו יתנסו הסטודנטים ויתרגלו את הליך אצירת התערוכה. הסטודנטים אף יבקרו בתערוכות ויתנסו בכתיבת ביקורות אודותיהם ואף יתנסו בכתיבת טקסטים עבור קטלוגים של תערוכות כמו גם טקסטים המלווים את התערוכות. בנוסף, הסטודנטים יפגשו עם אוצרים אורחים.
לימודים עיוניים של יסודות האוצרות והעמקה בנושאים משיקים רלוונטיים
ברמה העיונית, ילמדו הסטודנטים אודות חשיבה פוסט מודרנית ביקורתית כשנושא השיח והסובייקט יהיו הנושא המרכזי. כמו כן, יחשפו הסטודנטים לערוצים השונים במסגרתם פועלים אמנים, אלו הנמצאים מחוץ למתחם הגלריה ולטווח המסחרי של האמנות.
הסטודנטים אף יעמיקו במהלך הקורס בתחומים שונים הנוגעים למדעי החברה דוגמת פילוסופיה, פסיכולוגיה, תקשורת, תרבות, סוציולוגיה. כמו כן יעמיקו בתחומים המשיקים לאמנות דוגמת אדריכלות.
כמו כן, תילמדנה מגמות בהיסטוריה של האוצרות ועד היום תוך התבוננות בתערוכות מכוננות, קריאת חומרים שנכתבו על ידי אוצרים מבקרים ותיאורטיקנים, והתלמידים יעמיקו בקשר שבין החלל ליצירות, מרחב ציבורי, אמנות ודיאלוג, קהילתיות, ביקורת מסוג מוסדי, כאשר כל אלו ילמדו בקונטקסט הרחב של העשורים האחרונים ועד להקשר העכשווי על משמעויותיו.