קופירייטר הוא זה שאמון על כתיבת תכנים פרסומיים המיועדים למודעות, תשדירים, ופרסומות מכל סוג שהוא. על הקופירייטר להתנסח בצורה קולעת ויצירתית תוך התאמה של המסר לקהל המטרה אליו מכוונת הפרסומת.
קופירייטר, או בעברית, רעיונאי, הוא מי שאחראי על האופן בו ינוסח המסר שיוביל את הצרכן הפוטנציאלי לכדי פעולה. בשנים האחרונות, התרחבו אופציות התעסוקה של קופירייטרים, שכן, התפתחות האינטרנט, שהביאה אף להתפתחות הזירה הפרסומית והשיווקית שמאוגדת תחתיות, הולידה מגוון אפשרויות, הן בשל ההיצע והן בשל הפורמט, בעזרתו ניתן לתקשר בצורה אחרת, שונה, ואופן התקשורת, משפיע כידוע אף על אופן העברת המסר ומוליד אפשרויות יצירתיות חדשות המאתגרות את הקופירייטר שעבודתו מתניידת בין המדיומים השונים מבחינת התאמת המסר לכל אחד מהם.
|
|
עבודת הקופירייטר נעשית לצד עבודתו של הגרפיקאי ויחדיו הם יוצרים את הרעיון המילולי והויזואלי של הקמפיין. |
|
|
על סביבת עבודתו של הקופירייטר ואופייה
הקופירייטר שייך לצוות הקריאטיב ועבודתו היא לצד הגרפיקאי והארט דיירקטור. כחלק מעבודתו, לפיתוח מודעות, ססמאות, סלוגנים ונוסחים למודעות, שלטי חוצות, דיוור, אינטרנט, פרסומות בטלוויזיה וברדיו ועוד, עליו אף להשתתף אף בימי צילום, להיות מעורב לעיתים בהפקה, להכין פרזנטציות, להיות נוכח בישיבות ועוד. עליו להכיר היטב את קהל היעד אליו הוא מכוון, ואף את תכונותיהם של הפורמטים והמדיומים השונים במסגרתם תפורסם הפרסומת, המסר, התשדיר, המודעה וכו´.
למי מתאים הקורס?
הקורס מתאים לבעלי כישורים בתחום הכתיבה, המעוניינים להשתלב ולהתפתח בתחום השיווק והפרסום ולהפוך זאת למקצוע.
מי זקוק לשירותיו של קופירייטר?
כל מי שמשיק בעבודתו לתחום הפרסום והשיווק - משרדי פרסום, משרדי יחסי ציבור, משרדי קידום מכירות חברות מדיה, משרדים המתמחים בתחום הרעיונאות ועוד.
נושאים הנלמדים בקורס
במהלך קורס קופירייטינג מועבר ידע תיאורטי, לצד מעשי, המקנה ניסיון בתחום ולמעשה בעזרת התרגול שלו, ניתן אף לבנות מעין תיק עבודות עימו ניתן לאחר מכן לגשת למשרדים שונים העוסקים בתחום ולהציג את הכישורים הרלוונטיים לתחום. תכני הקורס משתנים ממוסד למוסד, אך רובם מתמקדים בהתנסות וכתיבה עבור כל סוגי המדיה, היכרות עם סוגי המדיה בין אם מדובר בטלוויזיה, אינטרנט, רדיו, עיתון או שלטי חוצות. כך מתנסים הסטודנטים בכתיבת סלוגנים, מודעות, ג´ינגל, גיבוש רעיון לפרסומת טלוויזיה וכו´. כמו כן הם לומדים כיצד לגבש קונספט מאפס, כיצד להתאים את המסר לוויזואלי, על בנייה של קמפיין שיווקי וכתיבת תסריטים למגוון סוגי מדיה. כיום בשל המקום הנכבד הניתן לזירת האינטרנט כפורמט מוצלח לפרסום בו, רבים מהלימודים בתחום הרעיונאות, מתמקדים בתוכן שיווקי באינטרנט, כתיב לאינטרנט ופרסום אינטארקטיבי.