סיוע לילדים עם מוגבלות
השבוע החולף, הסתיים בבתי הספר היסודיים בסיסמא "האחר הוא אני", אך אידיאליים חינוכיים לחוד ומציאות לחוד. הורים רבים לילדים בעלי מוגבלויות אשר לומדים בבתי ספר היסודיים מתלוננים על חוסר ההתייחסות שניתנת לילדיהם בבתי הספ>
מגזין
חינוך והוראה
סיוע לילדים עם מוגבלות
הורים לילדים בעלי מוגבליות מתלוננים- משרד החינוך אינו נותן מענה לילדים בעלי מוגבלות המשולבים בבתי ספר רגילים. כתוצאה, אלו נאלצים לשלם אלפי שקלים בחודש לסייעות מיוחדות, שיעזרו לילדים הללו להתחבר ולהסתדר בבתי הספר של החינוך הציבורי בהצלחה.
- מערכת ToStudy
- |
-
01/12/2013
- |
-
14:24
- |
-
3933
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
השבוע החולף, הסתיים בבתי הספר היסודיים בסיסמא "האחר הוא אני", אך אידיאליים חינוכיים לחוד ומציאות לחוד. הורים רבים לילדים בעלי מוגבלויות אשר לומדים בבתי ספר היסודיים מתלוננים על חוסר ההתייחסות שניתנת לילדיהם בבתי הספר המתבטאת בחוסר סיוע לתלמידים מבחינה חברתית וגם מבחינה לימודית באמצעות שיעורים מוגברים לילדים אלו והרבה יותר תשומת לב להשתלבות החברתית שלהם בבתי הספר.
איך שוק הסיוע לילדים בעלי מוגבלות הפך לאפור?
לדברי ההורים שמעלים טענותיהם כעת לתקשורת, במצב שבו מורה צריכה להשתלט על 30 תלמידים בבת אחת בכיתה, אין מנוס מחוסר התייחסות למי שיותר איטיים בהתקדמות שלהם או זקוקים לעזרה. כתוצאה, נפתח שוק אפור שבו משלמים אלפי שקלים לסייעות פרטיות תמורת סיוע לילדים הללו בכל שעות הלימודים שלהם. הסייעות אחראיות ללוות את הילד במשך היום, לסייע לו בלימודים ולסייע לו גם להיפתח ולהסתדר חברתית עם בני גילו בבית הספר. ומן הסתם, שיש שוק פורה כל כך של סייעות שמקבלות תשלום מן ההורים עצמם ולא ממשרד החינוך, גם ההכשרה בנושא אינה מפוקחת דיו, ותואר בחינוך מיוחד או חינוך לגיל הרך, הם רק אופציה.
|
|
סייעות לחינוך מיוחד דרושות לא רק גנים אלא גם בבתי הספר ודווקא שם יש מיעוט של שעות איתן. |
|
|
מה קורה בשוק הלימודים בנושא זה?
אומנם משרד החינוך מקצה סייעות למספר שעות מוגבל מאוד לילדים הללו. הסייעות הללו, הן לרוב בוגרות תואר בחינוך מיוחד אשר עובדות כסייעות במקביל לעבודה נוספת, אמהות או סטודנטיות. מצד שני, קיים שוק שלם פרטי של הכשרת סייעות לחינוך מיוחד, שלא ממש בודק את הרקע האקדמי של הלומדות או הלומדים, ומספיק רק ניסיון עם הגיל הרך או ילדי הבית ספר כדי להתקבל לקורסים הללו ולזכות כעבור תקופה קצרה בתעודה של סייעות לחינוך מיוחד. כמובן שאי אפשר לדבר בהכללה וחלק מן המכללות כן דורשות מינימום של תואר בחינוך בכדי להתקבל לקורס.
קובעים את מספר שעות הסיוע בוועדה מיוחדת
כאמור, ההחלטה על כמה שעות סייעת מטעם משרד החינוך יקבל כל ילד, עוברת דרך משרד החינוך והחלטה של ועדה מיוחדת שקובעת היכן הילד נמצא על הספקטרום האוטיסטי. לרוב ממוצע השעות עומד על 20 שעות שבועיות. לילד אשר לומד 35 שעות שבועיות, מדובר במכה של ממש, שכן ללא הסיוע הזה, הילד עלול למצוא את עצמו סיטואציה בעייתית די במהירות. מסיבה זו, הורים רבים מעדיפים לשלם לסייעות פרטיות ולאפשר לילד לקבל עוד שעות סיוע מעבר למה שנקבע לטובת השתלבותו של הילד במערכת החינוך בצורה חלקה יותר.
לקריאה נוספת בנושא..
סייעת לחינוך מיוחד- הכשרה
מיומנויות חברתיות בחינוך המיוחד
כשהן מלוות את ילדינו מדי יום ביומו, למטפלות במעונות היום והמשפחתונים תפקיד חשוב ובעל השפעה מכרעת על התפתחותם בשנותיהם הראשונות.המשך...
חינוך וטיפול בילדים נחשב לתחום חשוב מאוד שתורם לעיצוב אישיותו של הילד וכמובן לרווחת ההורים. במסגרת הלימודים למטפלות תוכלו ללמוהמשך...
קורס מטפלות לגיל הרך שם לעצמו למטרה להקנות למשתתפיו את הידע התיאורטי והיישומי המקצועי הנדרש בכדי להשתלב בענף מקצועות הטיפול והחהמשך...
הקפדה על איכות אקדמית גבוהה וחדשנות מחקרית ויישומית, זהו הקו המנחה את המרכז האוניברסיטאי לפיתוח אנשי חינוך באוניברסיטת תל-אביב,המשך...