הכשרת מנהלי בתי ספר
מנהל בית ספר מחזיק בתפקיד משמעותי ובעל מורכבות לא קטנה; יש לו השפעה על העשייה הפדגוגית – וזאת מתוך הידע והזהות המקצועית שלו. ככל שההכשרה תהיה מקיפה ויעילה יותר כן יהיו לו הכלים כדי להתמודד עם אתגרים שונים שהמציאות ב>
מגזין
חינוך והוראה
הכשרת מנהלי בתי ספר
למנהל בית ספר אחריות רבה עוד מעבר לנושא החינוך והפדגוגיה. הכלים, הידע והמיומנויות הנדרשות מוקנים לעומדים בתנאי ההכשרה למנהלי בתי ספר כדי לייצר דור חדש, אקטיבי ויצירתי של אנשי העתודה הניהולית.
- מערכת ToStudy
- |
-
30/12/2013
- |
-
15:56
- |
-
3753
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
מנהל בית ספר מחזיק בתפקיד משמעותי ובעל מורכבות לא קטנה; יש לו השפעה על העשייה הפדגוגית – וזאת מתוך הידע והזהות המקצועית שלו. ככל שההכשרה תהיה מקיפה ויעילה יותר כן יהיו לו הכלים כדי להתמודד עם אתגרים שונים שהמציאות בשטח מציבה, או לפתח את יכולת המנהיגות והובלת מוסד הלימודים על פי חזונו ויעדיו. לאורך שלושה עשורים מקיימים תוכניות הכשרה אקדמיות ומקצועיות עבור מנהלים בבתי ספר, ואף ישנה ועדה מקצועית שמחזקת את המרכיב היישומי בהכשרת מנהלי בתי ספר ומגבשת את תכנית ההכשרה העדכנית.
ההכשרה הטרום תפקידית למנהלי בתי ספר
הכשרת מנהלי בתי ספר מותנית בתואר שני בתחום החינוך בדרך כלל ובלימודי תעודה להכשרת מנהלי בתי ספר. על אף שישנן תוכניות לימוד קיימות להכשרה ממוקדת של מנהלים בבתי הספר, עדיין אלו משתנות ומשתפרות ברוח התפישה העכשווית ועל פי המלצות של ועדה מקצועית שמטפלת בכך. ההכשרה תחשוף את הלומדים בה לידע תיאורטי בהקשר למה שעל מנהל לדעת, מה שעליו לעשות וכיצד עליו להתנהל.
|
|
ניהול בית ספר- התפקיד המיטבי למי שרוצה להשפיע על החינוך אבל גם לזכות בתפקיד ניהולי. |
|
|
כישורי סף למילוי משרת ניהול בית ספר
סעיף 15, 8.4 בחוזר הוראות הקבע מדבר על מינוי מנהלים במשרד החינוך, כשתנאי הסף להשתתפות במכרזי הניהול הם סיום תעודת קורס הכשרת מנהלי בתי ספר או תואר שני במנהל חינוך ויכול להיות גם תואר במערכות חינוך ובניהול ארגון או תואר שני שהוא ייעודי במנהיגות בית ספרית. ישנם מנהלים שלמדו בתוכנית החדשה להכשרת מנהלים וידרשו להשלים שעות לימוד במטרה לענות על כלל תנאי הסף.
נושאי הלימוד בקורסי ההכשרה הללו
תכני הלימודים כוללים ניהול המשאבים והתקציב, שימוש במיומנויות ניהול שונות, הנהגה של צוות המורים ופיתוח יכולות מנהיגות בתוך בית הספר, פיתוח קשרים עם גופים, ארגונים ואישים שפועלים מחוץ לבית הספר, פיתוח מנהיגות, אידיאולוגיה חינוכית – פדגוגית, עיצוב של מדיניות לבית הספר ותכנון ארוך טווח – מטרות ויעדים, קידום אקלים בטוח – התמודדות עם אירועי אלימות בין כתלי מוסד הלימודים, חינוך לאורחות חיים, בניית תקנון לבית הספר, תוכניות שילוב הפועלות בבתי הספר, היבטים משפטיים בתחומי פעילות שונים ועוד נושאים רלבנטיים.
לקריאה נוספת בנושא...
הכשרת מנהלים למערכת החינוך
תפקיד מנהל בית ספר
כשהן מלוות את ילדינו מדי יום ביומו, למטפלות במעונות היום והמשפחתונים תפקיד חשוב ובעל השפעה מכרעת על התפתחותם בשנותיהם הראשונות.המשך...
חינוך וטיפול בילדים נחשב לתחום חשוב מאוד שתורם לעיצוב אישיותו של הילד וכמובן לרווחת ההורים. במסגרת הלימודים למטפלות תוכלו ללמוהמשך...
קורס מטפלות לגיל הרך שם לעצמו למטרה להקנות למשתתפיו את הידע התיאורטי והיישומי המקצועי הנדרש בכדי להשתלב בענף מקצועות הטיפול והחהמשך...
הקפדה על איכות אקדמית גבוהה וחדשנות מחקרית ויישומית, זהו הקו המנחה את המרכז האוניברסיטאי לפיתוח אנשי חינוך באוניברסיטת תל-אביב,המשך...