רפורמת קציני התעבורה
ועדת הכלכלה שהתקיימה בספטמבר 2014 הכריעה פה אחד את גורל העסקתם של אלפי קציני בטיחות רכב במדינת ישראל המועסקים במאות מפעלים ומוסדות אשר בהחזקתם ציי רכב. החלטה זו קובעת, כי חלק מקציני הבטיחות יועסקו בשכירות>
מגזין
רכב ונהיגה
רפורמת קציני התעבורה
תנאי ההעסקה של קציני בטיחות רכב המועסקים באלפי מוסדות ומפעלים הוכרעו בשלהי ספטמבר 2014, ובכך הושלם אישור תקנות הרפורמה החדשה. מעתה, מפעלים יעסיקו קצין בטיחות כשכיר קבוע לכל 35 משאיות או 45 אוטובוסים וגם קציני בטיחות פרילאנסרים.
- מערכת ToStudy
- |
-
21/09/2014
- |
-
20:01
- |
-
3459
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
ועדת הכלכלה שהתקיימה בספטמבר 2014 הכריעה פה אחד את גורל העסקתם של אלפי קציני בטיחות רכב במדינת ישראל המועסקים במאות מפעלים ומוסדות אשר בהחזקתם ציי רכב. החלטה זו קובעת, כי חלק מקציני הבטיחות יועסקו בשכירות – כפי שמקובל היה עד כה, אולם חלקם יועסקו כעצמאיים – פרי לאנסרים במעמד ארעי הדומה לעובדי קבלן. החלטה זו צמחה מתוך בקשת הרפורמה שהגיש משרד התחבורה – ולאחר שתקנות אלו אושרו, הן תכנסנה לתוקף בעוד 180 ימים ממועד קבלת ההחלטה.
עמדת קציני הבטיחות בנושא
קציני בטיחות שמועסקים במשרה מלאה קבלו כנגד התנאים החדשים לאופן העסקתם, מתוך טענה שמתכונת העסקתם במסגרת עובדי קבלן עלולה להגביר את הסיכון לתאונות דרכים. ועדת הכלכלה שקיבלה את ההחלטה בנושא בחרה למעשה בדרך ביניים, ששומרת על מעמד הקצינים השכירים מחד ופותחת את השוק להעסקת עצמאיים מאידך גיסא.
המתכונת שהומלצה על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
ועדת הכלכלה המליצה לאחר בדיקה מקצועית שנעשתה לבקשתו של יו"ר הועדה הח"כ אבישי ברוורמן על אימוץ המתכונת המומלצת על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לפי ברוורמן, קבלת ההצעה המקורית של משרד התחבורה עלולה לגרום להפקרות בהשתלטות קומץ קבלני קצינים עצמאיים.
|
|
רפורמת קציני הבטיחות. קציני בטיחות בתחום התעבורה יעסקו כשכירים או כפרילאנסרים באופן מוגדר
|
|
|
הויכוח שהתפתח בועדה
הויכוח שהתפתח בין חברי הועדה נסב סביב השאלה – האם הקצין השכיר הנאמן והכפוף למעסיקו הקבוע הוא הלכה למעשה ערובה לרמת בטיחות גבוהה יותר לכלי הרכב שנמצאים תחת פיקוחו – יותר מאשר זו של קצין הבטיחות הפועל באופן פרילאנס, כפוף למעסיקו הקבלני. אמנם לא ניתנה לסוגיה זו תשובה חד משמעית, אולם מלכתחילה הוחלט כבר בשנה הקודמת לדחות את הצעת הממשלה בנקודה זו – כלומר נותרה החובה להעסיק על פי התקנות החדשות את קצין הבטיחות בוגר קורס קציני בטיחות בתעבורה כעובדים מן המניין.
משרד המשפטים והתקנות
למשרד המשפטים חלק בהעמדת התקנות כי קצין הבטיחות אשר יוצמד למפעל יקבל גם משרד משלו, וללא קשר לאופי העסקתו. כדי לאכוף את עבודתו, העסקתו תהיה כרוכה בפיקוח על עבודתו. בהמשך, יתכן כי הפיקוח יהיה הדוק גם במסגרת קורס ניהול צי רכב או קורס קציני בטיחות בתעבורה.
כתבות מומלצות נוספות:
>>> מיהו קצין בטיחות בתעבורה?
>>> מיהו מנהל צי רכב
>>> ניהול צי רכב ממוחשב
>>> לימודי תחזוקת רכב בסיסית
מוסדות המלמדים
קורס קציני בטיחות בתעבורה
קבל מידע על
קורס קציני בטיחות בתעבורה
ב-3 צעדים פשוטים
מוסדות המלמדים
קורס קציני בטיחות בתעבורה
מכללת עתיד
הלימודים מתקיימים בתל אביב, חיפה, קריית מוצקין, מעלות, באר שבע, קריית ביאליק, אום אל פחם, לוד וירכא
המציאות הטכנולוגית לא מותירה לבעלי המקצוע הרבה ברירה אלא להיות כל העת עם האצבע על הדופק ולהתעדכן בשינויים התכופים שעוברים התחומהמשך...
אתם מחזיקים ברשיון נהיגה בדרגות B או C? מרגישים שכבר רכשתם מספיק וותק בכדי להתקדם לרמת נהיגה מתקדמת יותר ובכך להרוויח מקצוע בתחהמשך...
תמיד הייתה לכם תשוקה לרכב ולמרכיביו? מעוניינים לעבוד בתחום? עכשיו יש לכם את ההזדמנות לעשות זאת בהצלחה! בכתבה הבאה תמצאו את כל המשך...
בכדי לנהוג על טרקטור נדרשות מיומנויות נהיגה שונות מאשר ברכב פרטי. בלימודי נהיגה על טרקטור תוכלו ללמוד כיצד לעשות זאת, ויפתח לכםהמשך...