מי מוסמך לחנך?
לימודי תואר שני בשילוב עם לימודי הוראה כבר אינם מסלול לימודים חדש במוסדות לימוד לא מעטים. סטודנטים לתארים שונים כמו למשל פיזיקה, מתמטיקה, אנגלית והיסטוריה מממשים את הידע שלהם תוך העברתו לדור ההמשך באמצעות שילובו בתו>
מגזין
חינוך והוראה
מי מוסמך לחנך?
היום, ילדים יודעים לדלות את הידע הישר ממקורות אינטרנטיים מהירים בעלי בסיס נתונים רחב ואין סופי. על-כן, מורה מצוין צריך לדעת את החומר הנלמד, אולם יותר מזה – איך לחדור ללב התלמידים – וגם את הידע- לזכרונם.
- מערכת ToStudy
- |
-
31/12/2014
- |
-
17:40
- |
-
18947
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
לימודי תואר שני בשילוב עם לימודי הוראה כבר אינם מסלול לימודים חדש במוסדות לימוד לא מעטים. סטודנטים לתארים שונים כמו למשל פיזיקה, מתמטיקה, אנגלית והיסטוריה מממשים את הידע שלהם תוך העברתו לדור ההמשך באמצעות שילובו בתוכניות הוראה והוראתו. תואר זה מוענק לבוגרי תוכניות בבתי ספר להכשרת מורים, במכללות ובהמשך גם באוניברסיטאות בהן מתקיימות תכניות להסמכה בתחום. גופים רבים הוקמו בארץ ובעולם על מנת לדון בסוגיית ההוראה והחינוך, עד שבשנת 2006 נקבע על ידי ועדת מומחים בנושא, כי יש לגייס בוגרי תואר ראשון בעיקר במקצועות החיוניים לבגרות, ולהסמיך אותם גם להוראה.
מסוגלות מקצועית גבוהה
תואר ראשון בהוראה הוא אחת מן המדרגות לתואר שני ממשיך, אולם מי שלמד מקצוע שלם בפני עצמו לתואר ורכש לעצמו רמה אקדמית מסוימת יכול לקדם בעצמו את מקצוע ההוראה ואת הרמה האקדמית של המועמדים, ובכך יהיה גורם משיכה נוסף לתחום על ידי מורים מוסמכים אחרים לעתיד.
תואר שני עם תעודת הוראה
תכנית הלימודים לתואר שני עם תעודת הוראה בדרך כלל לא מיועדת לבוגרי תואר ראשון בהוראה. מאידך, תהיה מיועדת לבעלי תואר באחד מן המקצועות אותם מלמדים במערכת החינוך. התכנית מציעה הרחבה והעמקה בתחומים שונים של הוראה ופדגוגיה, תוך כדי קבלת הזדמנות מעשית מספקת לפיתוח ההבנה והיישום בעניין. מדובר אפוא על תכנית שונה מתכניות של תואר שני בחינוך M.Ed, שמיועדות מלכתחילה לבעלי תואר ראשון בחינוך והוראה עם ניסיון וותק בתחום. מתוך כך, מי שצבר בתחום הידע שלו ידע מקיף יותר מזה שניתן לצבור בבחינת תואר ראשון בהוראה ובתואר השני הקדיש עצמו ללימודי הוראה גרידא, הוא אבן נוספת בבניין ההוראה האיכותית.
|
|
מי מוסמך לחנך? יש תארים חדשים למוסמך בחינוך.
|
|
|
כל מורה יוצר עולם משלו
אמנם ישנה תכנית לימודים אחת עם מטרות על ועם יעדים, אולם כל מורה תורם מן הכישורים והתכונות האישיות שלו כדוגמה ומופת לתלמידים. משום כך, מי שכבר בחן את עצמו בשטח האקדמיה ומצא את התכונות המייצגות את דמות המורה "הידען" ומכיר היטב את מקצועו ושולט בו, הוא זה שעשוי להתאים לתפקיד המחנך וירכוש בתחום תואר מתקדם.
כתבות מומלצות נוספות:
>>> תואר שני במכללה הערבית לחינוך
>>> איך ללמוד תואר שני בחינוך?
>>> תואר M. Ed במורשת ערבית
>>> M. Ed בניהול מערכות חינוך
הפילוסופיה של החינוך דנה בשיקולי דעת ובהחלטות בנושאים החינוכיים – ערכיים. יש מי שממזג את מקצועו של פילוסוף החינוך עם חוקר החינוהמשך...
העברית היא שפה שקמה מחדש לתחיה במאה השנים האחרונות, והיא מתפתחת ונושמת כמו כל שפות הדיבור אשר פעילות בעולם. לעברית תרבות היסטורהמשך...
החינוך הוא בעל תפקיד כפול המחזק את הזהות הייחודית לקבוצות חברתיות, במקביל לחיזוק הקשר עם חברי קבוצה תרבותית אחרת מתוך קשר מחויבהמשך...
פלורליזם בחינוך בכלל הוא תפישה הומניסטית – ליברלית שמסמנת פיתוח מודעות לקיומן של תרבויות שונות, גם במסגרת בית הספר. חינוך יהודיהמשך...