מנהלת המכינה לתרפיה באמנות בבצלאל, מאיה ישראל, הנה אמנית ויוצרת מוערכת בפני עצמה, המקדישה את זמנה ואת מרצה ביצירה לצד הנחיית קבוצות לימוד שונות במגוון סדנאות אומנות יוצאות דופן, המתקיימות בבצלאל.
המכינה לתרפיה באמנות שמתקיימת בבצלאל היא מסע של חוויה מגרת חושים אל תוך האמנות הפלסטית, בהנחייתם של מיטב האמנים בארץ. מאיה ישראל היא מנהלת המכינה – אמנית יוצרת ומוערכת, אשר מנחה בין יתר עיסוקיה גם קבוצות לימוד שונות במסגרת סדנאות אמנות מיוחדות ויוצאות דופן. מאיה מכירה ביכולת של האומנות להוביל להתחדשות ולשינוי. הקו המנחה למכינה לתרפיה באמנות בבצלאל הוא גילוי מחדש של היכולות האישיות. היכולות הללו מתכתבות עם השפה הגופנית והרגשית שבתוך האומנות, כאשר התוצאות יכולות להיות תלויות גם בכוונה וברצון – ולא רק בכישרון. במאמר זה נביא את דבריה לגבי המכינה.
אודות מסלול המכינה לתרפיה באמנות בבצלאל
מהו הגילוי הגדול של הסטודנטים אודות עצמם במכינה?
לפי דבריה של מאיה, הגילוי הגדול נעוץ בחשיפת היכולות האישיות הממיסה את החסימה שרבים חווים במהלך עשייה אומנותית. כמישהי שמגיעה משדה האומנות העכשווית, האומנות הגבוהה נמצאת בעל זמן על קו התפר עם הרגש, לא רק עם השכל. הכלים הנלמדים במהלך המכינה הם כלים חיצוניים המפגישים עם העולם הפנימי. זהו מסע בתוך גבולות של יכולת, מה שישנו "כאן ועכשיו". על אף הטכניקות המקצועיות שנלמדות במהלך הקורס, השינוי מתרחש כתוצאה מקיומה של הבנה, ש"הסוסים המושכים את המרכבה" הם הרצון והכוונה יותר מכישרון.
|
|
פרויקט נוסף מתוך המכינה לתרפיה באמנות בבצלאל
|
|
|
הזדמנות להיכרות עצמית כיוצר/ת
אנשים המגיעים לקבוצת המכינה לתרפיה באמנות מתוך מטרות שונות מייצרים מפגש בין כל אחד ואחת ובין החומרים והמתודות השונות, המנחים, הקבוצה והמקום. זהו מפגש שמייצר הזדמנות להתקרב ולהכיר ככל שניתן את המשתתף כיוצר. באמצעות ליווי אישי וקבוצתי, צוות המכינה מאמין כי חווית היצירה האישית, מורכבת ככל שתהיה, היא הבסיס לאפשרות הטובה והנכונה ביותר כדי להעביר את הידע הזה הלאה.
לאלבום תמונות של פרויקטים מהמכינה ומלימודים נוספים בבצלאל, לחצו כאן
|
|
פרויקט מתוך המכינה לתרפיה באמנות בבצלאל
|
|
|
חוויות מיוחדות של משתתפי המכינה
ישנן חוויות שונות של הארה וגילוי עצמי של המשתתפים, אשר מאיה נחשפה אליהן במהלך המכינה. גילוי היכולות האמנותיות הובילו לעתים גם לתיקון חוויות עבר. בתוך כך, בא ביסוס ביטחון בתחום היצירה – וזה ישליך לרבדים אחרים. בהקשר הזה, אין הבדל בין משתתף אשר מעוניין להמשיך ללימודי תואר שני בתרפיה באמנות, או בין משתתף שמעוניין לעסוק בתחום החינוך לאמנות ורוצה ללמוד על בשרו טכניקות מרחיבות אופקים. גילוי נוסף הוא ראיה שנפתחת כלפי משהו שאינו מוכר – משום שהאמנות שאינה ורבלית מטבעה מאפשרת תנועה בתוך השינוי באופן בטוח למדי.
מפת הגעה אל בצלאל - לימודי חוץ בירושלים
|
|
מפת הגעה לבצלאל בירושלים
|
|
|