תלמידי החוג לחינוך מוזיקלי יסיימו את המסלול כבוגרי תואר ראשון B.E.D MUS . במהלך הכשרתם יכירו הסטודנטים מתודות שונות הנוגעות לחינוך מוזיקלי ובין היתר תלמד שיטת קודאי המבוססת על סימני ידיים, ושיטת קבלבסקי שהיא שיטה להוראת מוזיקה. כמו כן יתנסו ויכירו הסטודנטים תחומים כמו ריתמיקה, פסיכולוגיה, מתודיקה ופיתוח קול ובשל הכשרתם בחינוך מוזיקלי יעבדו בגני ילדים ובבתי ספר.
תנאי קבלה לחוג לחינוך מוזיקלי
על המועמדים לחוג לחינוך מוזיקלי לעמוד במספר תנאי קבלה אשר במסגרתם ייערכו להם מבחנים והערכות שמטרתם לאמוד את מידת התאמתם ללימודים ולעיסוק בתחום החינוך המוזיקלי. עליהם להיבחן בנגינה על פסנתר ולנגן יצירה שתיבחר לצורך הבחינה, סונטה קלה, יצירה של שופן ועוד יצירות בסגנונות שונים על כלי נגינה נוספים מלבד פסנתר, ריאיון עם ועדת קבלה, בחינות שבודקות את השמיעה המוזיקלית של המועמדים, בחינה שנערכת בעל פה ובוחנת את חוש הקצב, וכיוצא בזה.
האם ישנן דרישות מעבר בין השנים?
קיימות דרישות מעבר בחוג לחינוך מוזיקלי, ואשר במסגרתן ייבחנו הביצועים של המועמדים וכן מקצועות עיוניים מוזיקליים וגופי ביצוע, כלי או פיתוח קול, מקצועות השלמה אקדמיים כלליים, על הסטודנטים במסלול החוג לחינוך מוזיקלי לעמוד בממוצע ציונים מסוים בין שנת לימודים למשנה, ומי שמעוניין להמשיך לתואר שני צריך לקבל ציון מסוים לצורך המעבר, ממוצע של עוד מקצועות ואף לקבל המלצה של ועדת בוחנים.
תחומי הלימוד בחוג לחינוך מוזיקלי
סטודנטים שהמקצוע הראשי שלהם הינו הוראה ילמדו עבודה מעשית, אלתור וליווי שיר, מתודיקה וניצוח מקהלת ילדים, ריתמיקה, תיאוריות בחינוך המוזיקלי, האזנה לבית הספר היסודי, האזנה לחטיבת הביניים, כמו כן במסגרת לימודי חינוך יילמדו הנושאים הבאים, התפתחות יצירתית ועבודה יחידנית, פסיכולוגיה התפתחותית, כלי משנה, חינוך רב תחומי, פיתוח קול בקבוצה, תורת המוזיקה וקונטרפונקט, פיתוח שמיעה, צורות ואנליזה, מוזיקה של המאה ה 20.