העלייה במקרים של הפרעות אכילה ומשקל מאפיינת את העשורים האחרונים, כש"קהל היעד" המרכזי של הפרעות אכילה אלה הוא נערות צעירות. הפרעות האכילה נחשבות לפסיכוסומטיות ומסתבר שהתפתחותן נגרמת משילוב של מספר גורמים, וביניהם גורמים משפחתיים, חברתיים, תרבותיים, ביולוגיים וגנטיים. עוד נתון מצביע על זיקה ישירה בין המגדר של הלוקה בהפרעות אכילה לבין ביטויים שונים של הפסיכופתולוגיה.
חשיבותה של תכנית הכשרה לטיפול בהפרעות אכילה: תיאוריה, אבחון וטיפול
בשל שכיחותן של הפרעות אכילה על כל התחלואה שמתאפיינת מאותן הפרעות, נדרשים בעלי מקצוע רבים ממגוון תחומים טיפוליים לאבחן ולטפל באותה אוכלוסיה. מסיבה זו, חשיבותה של תכנית ההכשרה לטיפול בהפרעות אכילה: תיאוריה, אבחון וטיפול היא רבה, שכן אותם בעלי מקצוע יקבלו את הכלים הנדרשים שיאפשרו להם להגיב בהתאם לגורמים ולאינטראקציות השונות שאחראים על היווצרותן והתפתחותן של ההפרעות.
למי מיועדת תכנית הכשרה לטיפול בהפרעות אכילה: תיאוריה, אבחון וטיפול?
קהל היעד של תכנית ההכשרה לטיפול בהפרעות אכילה: תיאוריה, אבחון וטיפול מורכב מבעלי מקצוע רבים שהמכנה המשותף שלהם הוא הנגיעה הטיפולית. עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, פסיכיאטרים, רופאי משפחה ורופאי ילדים, תזונאים ואחיות וגם עובדים סוציאליים שיקומיים ומטפלים בהבעה יוכלו להיעזר בתכנים המועברים להם בתכנית ההכשרה לטיפול בהפרעות אכילה: תיאוריה, אבחון וטיפול. תכנית זו מתפצלת לשני מסלולים, מסלול עיוני ומסלול מעשי, כשהמשתתפים יכולים לשלב את שני המסלולים או לבחור רק אחד מהם.
מה לומדים במהלך תכנית ההכשרה לטיפול בהפרעות אכילה: תיאוריה, אבחון וטיפול?
משתתפי תכנית הכשרה לטיפול בהפרעות אכילה: תיאוריה, אבחון וטיפול שבאו מהתחומים הרפואיים והפרא רפואיים וגם מהתחומים הטיפוליים השונים יכירו את הקריטריונים שאתם מזהים הפרעות אכילה כגון בולימיה, אנורקסיה, הפרעות אכילה של הילדות, מהם הגורמים והתשתיות להיווצרותן של הפרעות האכילה, תיאוריות משדות שונים כמו מתחום הפסיכודינמיות, תיאוריות פמיניסטיות או תיאוריות קוגניטיביות – התנהגותיות, הגדרת אוכלוסייה בסיכון ודרכי אבחון וטיפול.