מנהל עסקים הוא עולם נרחב עם אפשרויות תעסוקה רבות. אז כיצד נדע לתעל את הידע שצברנו במהלך התואר לכדי קריירה משגשגת? את התשובה לכך תוכלו למצוא בתכנית למנהל עסקים ושיווק במרכז האקדמי למשפט ולעסקים.
כבר למעלה מעשרים שנים שהמרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן מכשיר את בוגריו בתחום מנהל העסקים והמשפט ברוח החדשנות ומתוך הראיה הגלובלית של אתגרי המאה העשרים ואחת. בכל שנה לומדים במרכז האקדמי כ-2,000 סטודנטים שיחד עם סגל ניהולי ואקדמי מן המובילים בתחומם מצליחים לשמר את הישגיו של המרכז שהפך לשם מוכר ומוערך הן באקדמיה, והן במגזר הפרטי והמגזר הציבורי. דוגמה נפלאה להסתגלותו של המרכז לסביבה הדינאמית והגלובלית ונכונותו לצייד את בוגריו בסך הידע והכלים שיאפשרו להם להתקדם ולהתפתח בהמשך דרכם המקצועית והאקדמית, הוא המסלול ללימודי תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות בשיווק. הסתקרנתם? גם אנחנו, ובדיוק בגלל זה יצאנו בעצמנו לבדוק מהו סוד ההצלחה של הפקולטה.
להרשמה במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן לחצו כאן
עם האצבע תמיד על הדופק
הפקולטה למנהל עסקים של המרכז האקדמי (CLB) נמנית בשורה אחת עם בתי הספר המובילים בישראל לתחום זה, והיא ממוקמת במרכז העסקים הסואן והתוסס של גוש דן בציר המחבר בין רמת גן, גבעתיים ובני ברק. לא פעם נדמה כי מיקומו האסטרטגי של המרכז האקדמי על אחד מציריה הכלכליים המובילים של מדינת ישראל איננו מקרי והוא בא לחזק את התחושה שכאן הדברים נעשים "קצת" אחרת, בגישה חדשנית יותר ובדינמיות התואמת את שוק העבודה התוסס שאיננו שוקד על שמריו ולו לרגע אחד. "אנו מאמינים כי תפקידנו העיקרי הוא להכשיר את דור העתיד של המנהלים, ובהחלט לא מדובר בעתיד הרחוק. המציאות משתנה לנו מול העיניים בכל רגע נתון, וכדי שבוגרינו יוכלו להשתלב בתפקידי מפתח בארגונים של העשור הבא, אז עלינו לדעת כיצד ללוות אותם על הצד הטוב ביותר ולצייד אותם בידע ובכלים הנכונים לכאן ועכשיו" מסביר פרופסור רם הרשטין, ראש התחום.
|
|
סטודנטים שנה ג' במרכז האקדמי, שהתקבלו להתמחות במקומות אטרקטיביים | צילום: שלומי מזרחי
|
|
|
למידע נוסף אודות המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן לחצו כאן
אז למה דווקא שיווק?
רגע לפני שנצלול אל עבר השאלה – מדוע דווקא התמחות בשיווק? נבין לעומקה את מהותה של דיסציפלינת מנהל העסקים באקדמיה. באופן פשטני ומתומצת מנהל עסקים הינו תחום במסגרת מדעי החברה והוא עוסק בניהולם של ארגונים ופירמות. מנהל עסקים סוקר כיצד ניתן להגדיל את רווחיהן של החברות השונות ומהי הדרך הטובה ביותר כדי לממש את מטרותיהן. בשל כך תואר ראשון במנהל עסקים מקנה לבוגריו ידע בקשת רחבה ביותר של תחומים וביניהם: כלכלה, מתמטיקה, סטטיסטיקה, ניהול ואף תחומים בעולם המשפטים כשהמטרה היא להקנות לסטודנטים כלים מעשיים ותיאורטיים שיהפכו אותם לנכס חם בשוק העבודה התובעני.
ועכשיו, אם נחזור לשאלה הראשונה – בשנים האחרונות עולם השיווק הלך והתפתח עד לממדים שטרם נראו קודם לכן כשכיום הוא נחשב לאחד מן התחומים המבוקשים והרווחיים ביותר בשוק העבודה. אין ארגון החל מן החברה הקטנה ביותר ועד לתאגיד בקנה מידה גלובלי שאינם מתקיימים בראש ובראשונה על שיווק וכיאה לכך גם על המנהלים המודרניים מוטלת החובה להבין את תחום השיווק על מנת שיוכלו למנף את הארגון בו הם עובדים ולהובילו לעבר הצלחה מרקיעת שחקים. "התפיסה השיווקית בארגון צמחה מתוך התפיסה כי הארגון הוא יחידה כלכלית שנועדה לשם סיפוק מוצרים ושירותים באופן שישביע את רצונם של לקוחותיה" מפרט פרופ' הרשטין. "היום, על מנת להיות יעיל, על הארגון למקסם את רווחיו, להגדיל את נתח השוק שלו וליצור לעצמו תדמית חיובית מובילה בקרב הקהל. מהסיבה הזו ארגונים רבים תרים כיום אחר עובדים שמצד אחד ידעו להביט על הדברים מזווית של מנהל, אך בו בזמן יחשבו ויתפקדו כאנשי שיווק מן השורה הראשונה בדמות מנהלי מוצר, מנהלי מותג, מנהלי שיווק, מנהלי מכירות, אנשי ייבוא וייצוא ועוד".
|
|
ארגונים רבים תרים כיום אחר עובדים שמצד אחד ידעו להביט על הדברים מזווית של מנהל, אך בו בזמן יחשבו ויתפקדו כאנשי שיווק מן השורה הראשונה
|
|
|
כיצד זה מתבטא בתכנית הלימודים?
מלבד הקורסים האופייניים למסלול ללימודי תואר ראשון במנהל עסקים, הקפידו במרכז האקדמי למנהל ולעסקים לשלב מגוון תכנים עדכניים, ייחודיים ומרתקים בשיווק כך שיתאימו בדיוק לשוק העבודה. בין הנושאים השונים ניתן למנות את:
קורס שיווק בסין: קורס אשר שם לעצמו למטרה להכשיר את הסטודנטים להבין את ההבדלים בין שיווק בשוק המקומי לבין שיווק בסין, לנתח אירועים שיווקיים של חברות שהצליחו ושנכשלו בסין ולאפשר חשיבה שיווקית חדשנית.
- קורס תקשורת שיווקית משולבת: קורס המכשיר את הסטודנטים לחשוב ולפעול כמו אנשי פרסום, מספק להם היכרות עם סוגי המדיה השונים וכלים מעשיים בעולם הפרסום.
קורס שיווק דיגיטלי: קורס המסייע לסטודנטים להכיר ולהבין את מכלול הפעולות לקידום אורגני, מלמד כיצד יוצרים אופטימיזציה לקמפיינים על ידי ניתוח תוצאות וחושף אותם לחנויות וירטואליות, עולם הסלולר ושלל כלים נוספים.
קורס התנהגות צרכנית: קורס המכשיר סטודנטים להבין כיצד צרכנים חושבים ומספק כלים מעשיים להבנת התנהגותם של צרכנים ממגזרים שונים בישראל ונתחי שוק מכל רחבי העולם.
קורס מערכות הפצה: קורס המספק לסטודנטים כלים מעשיים לניהול חנות או רשת, לניהול יעיל של מערכות הפצה.
סגל מרצים מן השורה הראשונה
מבין המרצים השונים ניתן למנות בין היתר את ד"ר רון ברגר המעביר את הקורס שיווק בסין. ד"ר ברגר, מרצה בכיר בשיווק צבר ניסיון רב בתעשייה ושימש בין היתר כמנהל השיווק של כרמל מזרחי באנגליה, כנציג ההשקעות של בנק אוסטריה בישראל, כמנהל קשרי לקוחות בכיר בבנק לאומי וכן כבעלים של בית השקעות "ספירה ני"ע וניהול תיקי השקעות". ד"ר נתי דרורי, פסיכולוג ארגוני תעסוקתי, בעל דוקטורט במנהל עסקים בתחום האסטרטגיה ועסקים בין לאומיים מאוניברסיטת בר אילן אשר שימש כחוקר במכון אופק לניהול וכראש צוות בחברת פארטו אסטרטגיות. מרצה נוסף הוא פרופ' רם הרשטין המעביר את הקורס התנהגות צרכנים ואת הקורס ניהול מותגים. פרופ' הרשטין שימש ומשמש כיועץ לחברות בישראל העוסקות בתחומי הקמעונאות, המזון, הפיננסים, הבריאות והחקלאות ופרסם מאמרים בנושאי שיווק שזכו לפרסום בכתבי עת מובילים בארץ ובעולם.
|
|
המרכז האקדמי למשפט ולעסקים שוכן במבנה מודרני בלב המטרופולין של תל אביב ומצוייד בספריה מתקדמת, כיתות לימוד נעימות ומערכת מקוונת מתקדמת | צילום: שלומי מזרחי
|
|
|
אז מה נשאר? סביבה לימודית מן המעלה הראשונה
את המנה הגדושה הזו נותר לתבל במיקומו של קמפוס המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ששוכן במבנה מודרני בלב המטרופולין של תל אביב וממוקם בצמוד למרכזי העסקים והמסחר של מדינת ישראל. הציר המרכזי שלצדו שוכן המרכז מאפשר לסטודנטים נגישות גבוהה בתחבורה ציבורית מכל רחבי הארץ והמרכז אף מקצה חניה צמודה לאלו הבוחרים להגיע ברכבם הפרטי. סטודנטים המתמחים בשיווק לומדים בכיתה קטנה ונעימה ובמסגרת חלק מן הקורסים השונים מתנסים בסדנאות, סימולציות וניתוח אירועים שונים של אסטרטגיות שיווק מהארץ ומהעולם מנקודת מבטם של אנשי פרסום ושיווק. בנוסף לכך במרכז ישנה ספרייה המצויידת במיטב הספרות וכתבי העת החדשניים ביותר. לסיום, כחלק מחדשנותו של המרכז אין זה מפתיע שהוא מתהדר גם במערכת מקוונת לקבלת מידע אודות קורסים, ציונים ופורומים המאפשרים ליצור קשר עם המרצים מעבר לשעות הלימודים. "המדיניות שלנו היא לתת לסטודנטים את המרב האפשרי, ואני גאה באופן שבו נערכנו כדי להכשיר את הבוגרים שלנו לעולם האמיתי על שלל האתגרים שהוא טומן בחובו" מסכם פרופ' הרשטין.
רוצים לדעת יותר? לפרטים והרשמה במרכז האקדמי למשפט ולעסקים ברמת גן לחצו כאן
כתבות מומלצות נוספות:
>>> מובילים בלימודי משפטים!
>>> המרכז האקדמי-לבנות קריירה
>>> משפטים ודיני הייטק
>>> לימודי משפטים באקדמיה