בחירת מקצוע או לימודים – "תואר פרקטי? או תואר מעניין? או אולי שניהם
בעולם אידיאלי כל אדם היה עובד במשלח יד שתפור בהתאם למידותיו, כך שמלוא הפוטנציאל והיכולות שלו יבואו לידי מימוש, והדבר נכון כמובן לכל מקצוע ולכל תחום. אותו אדם, שחש שהוא נמצא במקום מפרה שכזה, העובד במשרה שמתאימה לו ומאפשרת לו מימוש מלוא היכולות שלו, ייחשב כאדם שחווה את החיים במלואם ואשר חייו עתירי מרץ ושמחה. עובדה זו תסייע לו לתרום לסובבים אותו, לקהילה ולסביבה.
בחירת מקצוע או לימודים
אותו בר מזל שחווה ומנצל את החיים לא רק נהנה מאורח חייו אלא משמש כסמל ומופת לכל המתבונן בו. במציאות האפרורית רוב הצעירים עושים את הבחירות החשובות בחייהם נתונים ללחץ חברתי ולרצון להאדיר את האגו שלהם. משחר ילדותנו טפטפו לנו את המסר שכשנהיה גדולים נבחר ללמוד ולעבוד במקצועות רבי תואר והדר. השאיפה להיעשות רואה חשבון למשל, תיחשב כבריאה וראויה יותר מאשר הרצון לעסוק במלאכת יד כלשהי. ויש משהו אירוני בכך שדווקא אלה העוסקים במלאכת יד חשים סיפוק לנוכח משלח ידם, ומממשים את עצמם, ואילו רואי החשבון מתעבים לרוב את המקצוע שלהם.
"תואר פרקטי? או תואר מעניין?
עקב האכילס של רוב התארים האקדמיים הוא שמהותם אינה הקניית מקצוע, מה שמוביל לתוצאה המצערת של נהייתם של צעירים אחר תארים שמוגדרים כפרקטיים יותר כדוגמת משפטים, למרות העובדה שתארים אלה אינם מתאימים להם. ישנו קומץ של צדיקים בסדום שמפסיקים ללמוד באמצע, אך היתר אולי יעשו הסבה בסוף התואר או שיבזבזו שנים רבות בעיסוק במקצוע שאינו מתאים להם ורק אז יחליטו לעשות הסבה.
האם נבחר בתואר פרקטי או בתואר מעניין
טוב יעשה כל אדם לו יעצור וישאל את עצמו מהי משאת נפשו האמתית, בין אם מדובר בצעיר שעומד לעשות תואר ראשון או בכל אדם שנמצא בפרשת דרכים. גם אם התשובה תהיה לא ברורה ומעורפלת, יש לעבור מסע שבו יחקור האדם את עצמו לפני ולפנים, יבדוק עם סביבתו הקרובה, יברר באינטרנט ויקרא אודות התחומים שבהם הוא מתעניין באמת ובתמים, יבקר במוסדות הלימוד יבדוק האם ירצה לבלות שם לפחות שלוש שנים מחייו. ואז, ורק אז, אחרי כל הטעימות ייערכו הבירורים הטכניים יותר כמו דרישות הקבלה ודומיהם, ודרך צלחה.