ההתפתחות הטכנולוגית הובילה לתנופה גדולה במקצועות רבים – בתקשורת, בעיצוב הגרפי, בעיתונאות, בשיווק וגם בתחום הפרסום. בעבר רעיון פרסומי שלם גובש ע"י אדם אחד שנחשב כפרסומאי. כיום מסע פרסום דורש עבודה רבה מאוד ולא יכול להתרכז בידיו של אדם אחד. בעקבות זאת נוצרו מקצועות רבים ושונים הנכללים בתחום הפרסום כמו ניהול פרסום, אחראי תקציב פרסום, פרסום מעשי, קופירייטר, יחסי ציבור, מדיה פלנר, ארט דירקטור ועוד. בעולם הפרסום כל אחד יכול למצוא את הנישה בה הוא מתמחה, לעסוק בה , לפתח אותה ולעצב לעצמו מסלול קריירה נפלא.
פרסומאי – איפה תקבל את ההכשרה המתאימה לך?
הלימודים של נושא הפרסום ושל יחסי ציבור הולכים יד ביד וניתן ללמוד אותם בכ20 מוסדות לימוד ברחבי הארץ – גם במכללות וגם באוניברסיטאות. אופציה נוספת ללימודים היא בתי ספר פרטיים שעוסקים בנושא הפרסום ויחסי הציבור בלבד. שכר הלימודים הממוצע לשנת לימודים במכללות האזוריות יהיה כ10,000 ₪, כך שמדובר בהשקעה זולה יחסית למקצועות אחרים הנלמדים במכללות. בבתי הספר הפרטיים העלות תהיה כבר גבוהה יותר ויכולה להגיע לכ14,000 ₪ לשנת לימודים.
מה הם נושאי הלמידה בתחום הפרסום?
כאמור, תחום הפרסום התרחב עד כדי כך שעבודה שנעשתה בעבר ע"י אדם אחת נעשית בימינו ע"י צוות גדול מאוד. בתחום הפרסום ניתן ללכת במס´ דרכים עיקריות: מדיה פלנר, תקציבאי, פלנר, קופירייטינג ושני תחומי תעסוקה שהפכו לנישה בפני עצמה – הפקת פרסומות טלוויזיה ובימוי פרסומות.
מה הם ההיבטים של פרסום בשוק העבודה?
פרסום הוא ענף שהולך ומתפתח ככל שהשנים חולפות והוא תמיד פתוח לקבלת עובדים צעירים שיכולים להעניק רעיונות יצירתיים וחדשנים. קיימות בארצנו הקטנה מעל ל60 חברות פרסום, כאשר כל חברה גדולה היא בעלת רשת סניפים נרחבת – כך ששוק התעסוקה מוכפל והדרישה לעובדים גדלה באופן תמידי. המשכורות הפותחות בתחום זה הן כ6,000 ₪ לחודש בתור התחלה, אך ככל שהולכים ומתפתחים בתחום זה ומקיימים קמפיינים גדולים יותר האופציות להעלאת משכורת גדולות יותר.