עבודה במשרדי פרסום היא מהנה, דינאמית ואטרקטיבית מאוד. ניתן להשתלב במשרד פרסום במגוון משרות ותפקידים. קראו על כך עוד במאמר הבא!
בישראל תמצאו כיום מספר רב של משרדי פרסום. משרדי הפרסום בישראל מספקים שירותי פרסום מגוונים ומקיפים לשורה של משרדים, חברות ותאגידים במשק הישראל. שוק הפרסום עבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות והתאים את עצמו למשק הישראלי המתחדש ולכוחות השוק הפועלים בו. הגידול במשרדי הפרסום הפועלים וההתמקצעות של כל משרד ומשרד בתחומי ליבה שונים הביאו לגידול ניכר במספר המשרות המוצעות בשוק וכמו כן גם באופי המשרות. כך שניתן כיום ביתר קלות למצוא עבודה בתחום מבעבר. כמובן שהגידול במשרדות הביא לגידול במספר דורשי העבודה בתחום, כך שמומלץ מאוד לנסות להכנס אל התחום או לחפש עבודה בתחום אחרי התמקצעות באחד מהמקצועות וההתמחויות אותם מציעים משרדי הפרסום.
|
|
לעבוד במשרדי פרסום מכל הסוגים |
|
|
אילו תפקידים מציעים משרדי הפרסום?
משרדי הפרסום מציעים כיום שפע של משרות המיועדות לבעלי מקצוע. בין היתר ל: גרפיקאים, מתכנתים, קופירייטרים ועוד. חלק מהעובדים בענף התקבלו לעבודה מבלי לרכוש ידע בתחום, בעוד אחרים עברו קורסים והשתלמויות אשר הקנו להם יתרון יחסי על המתמודדים האחרים. ננסה במאמר הזה לפרט על כל התפקידים והמשרות המוצעות במשרדי הפרסום השונים.
אילו מחלקות פועלות כיום במשרדי הפרסום?
חמשת המחלקות העיקריות במשרדי הפרסום הן: קריאייטיב, פלאנינג, מדיה, לקוחות וכמובן שירותי משרד. חלק נכבד ממשרדי הפרסום מחזיק בבעלותו גם חברות בת שונות כגון: משרד יחסי ציבור, משרד מחקרי שוק, משרד קידום מכירות, משרד הפקת פרסומות ומשרדי אינטראקטיב המתמחים בתחום האינטרנט.
אילו תפקידים מוצעים בכל מחלקה ומחלקה?
מחלקת לקוחות
נציגי הלקוח במשרד
ניהול שוטף של תיקי הפרסום (ACCOUNT MANAGEMENT)
מתן שרות ללקוחות
הפעלת המחלקות השונות במשרד
אחריות על חלוקת התקציב
ייעוץ בשיווק ובפרסום ללקוחות
ייזום פרוייקטים
המחלקה הקריאטיבית
קונספט פרסומי
שמות, כותרות, טקסטים
עיצוב גרפי
ביצוע, הבאה לדפוס, הפקה
תסריטים
מחלקת הפלנינג
נציגי הצרכן הסופי במשרד
הכרת המוצר, השוק, המתחרים
איסוף מידע מהארץ ומחו"ל (מידענות)
ייזום, ניהול וניתוח מחקרי שוק
תובנות צרכנים
אסטרטגיה פרסומית
ייעוץ שיווקי, מיתוג, ייזום פרוייקטים
מחלקת המדיה
ניצול אופטימלי של תקציב הפרסום במדיה
ניתוח קהלי מטרה והרגלי שימוש במדיה
ניתוח שוק ומתחרים
שימוש בכלים ממוחשבים
בניית תוכנית המדיה, חלוקת התקציב בין הצינורות השונים
ניהול מו"מ, קניית מדיה, ניצול הזדמנויות
ביצוע הזמנת מדיה
מעקב אחר הביצוע, אספקת דוחות ללקוחות, הנח"ש
אז מה כדאי ללמוד כדי לעבוד במשרד פרסום?
כמעט לכל תפקיד במשרד הפרסום יש קורס שיכול לעזור לכם. כמובן שקורס פרסום, שיווק או יחסי ציבור יכול להקנות לכם ידע רב על התחום. בנוסף תוכלו לרכוש ללמוד קורסי מחשבים שונים כגון: אנימציה, תלת מימד, עיצוב גרפי או עיצוב אתרים על מנת להשתלב בסטודיו של משרד הפרסום. גם לימודי תכנות או בניית אתרים תעזור לכם. קורסי קופירייטינג, עריכה או עיתונות יוכלו לעזור לכם להשתלב בקריאייטיב גם כן.