במקרים מסוימים בחייו של יזם מגיע רגע חשוב של החלטה והבנה שיש צורך להתרחב ולהתפתח לעבר שווקים חדשים. פעמים רבות הצורך הזה נובע כתוצאה מרוויה של השוק המקומי ומתחרות קשה אשר אינה מאפשרת לעסקים קטנים להתמודד מול התאגידים הגדולים בתחומם. בפעמים אחרות יוצא שאחרי מחקר ובדיקה מעמיקה מתגלות דרישות למוצר או לשירות שלנו בשווקים אחרים בחו"ל, וזו הזדמנות עסקית מצוינת להגיע אל אותם שווקים ולהתבסס בהם.
מה חשוב לדעת כאשר משווקים מוצר בחו"ל?
לפני שיוצאים לתהליך של שיווק מוצר בחו"ל, או בשפה פשוטה ייצוא, יש לעשות ניתוח של השוק החדש, ללמוד את אופי הצרכנים בו, להכיר את המתחרים, ללמוד על הרגלי הצריכה ועל המדיניות הרגולטורית בתחום הרלוונטי. חשוב להציב יעדים ברורים טרם תהליך השיווק ולהיעזר בגורמים מסייעים כגון הנציג המסחרי המקומי, אשר היכרותו עם הצרכן המקומי עשויה לפתוח דלתות ליצירת קשר, או עם המפיץ אשר אחראי על אחסון והפצה. בכל מקרה שיווק מוצר לחו"ל מצריך ידע מעמיק בתחום השיווק.
מדוע כדאי ללמוד שיווק?
כאמור, המפתח להצלחה של שיווק מוצר בחו"ל הוא הכרת תחום השיווק על בוריו. ההכרה בעובדה הזאת הפכה את לימודי השיווק לתחום פופולארי ומבוקש מאוד. ניתן ללמוד שיווק במגוון מסלולים ותארים כגון: לימודים אקדמיים לתואר ראשון או לתואר שני בשיווק, אשר בדרך כלל נעשים בשילוב עם מסלול של מנהל עסקים, או לימודי תעודה במוסדות לימודים להשכלה גבוהה המעניקים קורסים בשיווק.
מהם תכני הלימוד במסלולי השיווק?
ברוב מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה לימודי השיווק נעשים בשילוב עם מסלולים כגון ניהול ותקשורת. בין הנושאים הנלמדים במסלולי השיווק ניתן למצוא מבוא לתקשורת המונים, ניהול ותפעול של תהליכי שיווק, שיטות פילוח קהל מטרה, מחקרים וסקרים, עריכת תחזיות, שיטות מכירה והפצה, אסטרטגיות פרסום, פיתוח יכולות שכנוע ועוד. לימודי תחום השיווק מיועדים לכל אחד אשר מעוניין להרחיב את אופקיו, ולשפר באופן משמעותי את המיומנויות העסקיות שלו.