מנהלים, ראש/י צוותים ובעלי תפקידים שונים אשר עובדים יד ביד עם עובדים נוספים מולם ועולה צורך בהענקת משוב, מטרתם באמצעות משוב זה לפתח את המודעות של אלו העובדים מולם, ולהאיר בנקודות חיוביות ושליליות את עבודתם ואת יעילותם באופן סובייקטיבי (או אובייקטיבי). המשוב יכול לחזק נקודות חוזק אותן רצוי לשמר או לשנות את התנהלות נקודות החולשה כדי שאלו תנבנה תוצאות אפקטיביות לארגון. עד לשנים האחרונות, בעלי תפקידים ניהוליים לא הוכשרו להענקת משובים באופן מיוחד, וניהלו את שיחת המשוב מתוך הרגש, ולא תמיד התנהלה שיחה זו באופן שהלם את רצונו של המנהל.
מהן מטרות קורס הערכת עובדים
קורס הערכת עובדים פונה אל אותם אנשים בתפקידי ניהול שונים ובעלי ניסיון בהענקת משוב על מנת להקנות להם מיומנות להערכת עובדים, לסייע בשיפור הגישה הקיימת ולפתח משוב אפקטיבי על פי מיקוד בתוצאות הרצויות. הקורס יקנה כלים שונים למציאת פיתרון למצבים ולקונפליקטים המתעוררים בתהליך הערכת עובדים והעברת משוב. הקורס יקנה את הכלים לתקשורת אסרטיבית וגם ניטראלית שתוכל לנווט את מתן המשוב והשינוי שבא בעקבותיו בהתאם.
מהם נושאי הלימוד בקורס הערכת עובדים
תכני הלימוד בקורס הערכת עובדים משתנים ממוסד לימודים אחד למשנהו. אלו משתנים ככל שיושם דגש על נושא מסוים בקורס כפי שמוסד הלימודים הרלבנטי יראה לנכון. מבין הנושאים שנלמדים, התוכן עוסק בהכנה לשיחת משוב, ניהול המשוב בזמן אמת, כלים להתמודדות עם התנגדויות למשוב, עקרונות הערכת עובדים ומתן משוב אפקטיבי ועוד. תכני הקורס יועברו באופן עיוני וכן באמצעות תרגולים וסימולציות בהשתתפות הלומדים עצמם.
אילו נושאים נוספים יכולים להיכלל בתוכנית הלימודים ?
תוכנית הלימודים יכולה לכלול גם נושאים נוספים לצורך משוב אפקטיבי, כמו משוב חיובי, משוב שלילי ומה שעובד, שיחת משוב תקופתית, אינטליגנציה רגשית והאפשרות והיכולת להגיב מתוך בחירה, אובייקטיביות ויכולת הקשבה בלא מעורבות רגשית, השוני בין משוב להערכה, הסכנות הטמונות במשוב, תקשורת אסרטיבית וכיצד לנתב שיחה לתוצאות רצויות ועוד.