הימים הפתוחים בשנים האחרונות תפסו תאוצה גדולה וכל יום פתוח שסטודנט משתתף בו מתגלה כיותר ויותר אקסטרווגנטי מקודמו. התחרות על הרשמת הסטודנטים בעולם הלימודים היא עצומה – כה הרבה מכללות, אוניברסיטאות ובתי ספר ללימודי תעודה נלחמים מדי שנה על קולם של הסטודנטים להרשמה במוסד הלימודים שלהם, עד כי נאלצים לנקוט בצעדים שנראים מהצד לא פעם מופרכים, מיותרים ואפשר לומר אף מוגזמים.
מדוע לימים הפתוחים חשיבות כה גדולה מבחינת מוסדות הלימוד?
יש לציין כי מוסדות הלימוד והשירות שהם מציעות הוא שונה מכל מוצר צריכה אחר. בניגוד לפלאפון שבו מקבל הלקוח מוצר ממשי וחומרי המוצר שמוסדות הלימוד מוכרים הינו נפשי, רוחני וחינוכי – לימודים. מדובר במוצר שילווה את הסטודנט לאורך חייו ועל כן דרך השיווק שלו והחשיבות שלו שונה לחלוטין. כמו כן הימים הפתוחים מהווים פחות או יותר את הדרך היחידה האמיתית והישירה של הסטודנט להתרשם ממוסד הלימודים. תמיד ניתן לחלק ידיעונים, פליירים ולשלוח מיילים אך הביקור במכללה עצמה יהיה לרוב הקריטריון האחרון בבחירת מוסד לימודים.
מוסדות הלימוד מקיימים ימים פתוחים אקסטרווגנטיים
בכדי למשוך את תשומת הלב של הסטודנטים ולהשיג כמה שיותר נרשמים נקטו בשנים האחרונות מוסדות הלימוד ברחבי הארץ בימים פתוחים אקסטרווגנטיים במיוחד שיצרו מחלוקת בשיח הציבורי בנוגע לאסטרטגיית שיווק זו והאם היא בטוב טעם. מכללת תל חי שבצפון למשל, בעקבות מיקומה הגיאוגרפי נאלצת להתאמץ הרבה יותר ממוסדות במרכז ולאחרונה קיימה יום פתוח באווירת מסיבת ערב אינטימית עם DJ זאת ועוד הרחיקה המכללה עד להודו וניסתה למשוך מטיילים ישראלים ללימודים במכללה. מכללת ספיר באשקלון גם הם נקטו בגישה דומה ועשו יום פתוח עם דיג´יי, בירה ונקניקיות. המרכז האקדמי אחווה בדרום קיים הופעה עם עברי לידר, סינרגיה וכנסיית השכל.
חילוקי דעות בעניין הימים הפתוחים
מוסדות לימוד מסוימים, כמו אלו שצוינו לעיל, מצאו את היום הפתוח ככלי שיווקי אסטרטגי מצוין שפונה לאוכלוסיית הסטודנטים בשפה שלהם ומסייע להם ליצור אופי של הסטודנטים בבית ספרם. מדובר בדרך נפלאה למתג את המכללה וליצור קהל לקוחות גדול יותר. מצד שני קיימים מוסדות לימוד, כמו המסלול האקדמי המכללה למנהל, שטוענים כי לא צריך להפוך יום פתוח למסיבה ולהזנות את האירוע ויש לנקוט באמצעים מגבילים, כך גם לפי דבריה של ד"ר דניאלה גורוביץ מבר אילן. על פי דבריהם של המתנגדים התלמידים העתידיים לא מגיעים לקרקס אלא במטרה למצוא לימודים ולשמוע מידע אינפורמטיבי אודות עתידם.