הורים, מורים, מטפלים וכל מי שעוסק בתפקיד מול ילדים, בוודאי היה שמח להעשיר את רפרטואר הכלים שלו באבחון בעיות בילדים ובאפשרות לכוון את ההורים שלו ואת הילד לכיוון הטיפול הנכון לו על פי הבעיה המסתמנת מהציורים שלו. ציור היא אמצעי תקשורת בלתי מילולי, יותר אסוציאטיבי ויש בו גם שילוב של פעילות תת- הכרתית, ועל כן הציור נבחר פעמים רבות ככלי האולטימטיבי לטיפול בילדים. אולם השוק מציע הרבה קורסים לפענוח ציורי ילדים, בתכנים משתנים על פי רוב לפי קהל יעד משתנה, רמה לימודית שונה ועוד.
מאיזה רקע אתם באים?
אתם הורים שנתקלים בציורים עקביים שמסקרן אתכם מה הם רוצים להגיד? אנשי טיפול או אנשי חינוך? יכול להיות שהרכב הלומדים בקורס בנוי מאנשים ממשפחות במבנה מעט שונה מהמבנה הקלאסי? לפעמים הקבוצות בקורס מורכבות מקהל יעד הטרוגני, וזה דווקא יתרון- ישנה הפריה הדדית של כל אחד מתחומו שלו. ההתבוננות המשותפת מאפשרת תפישה נרחבת יותר וחידוד מה שכבר ידוע.
הצוות המקצועי של קורס פענוח ציורי ילדים כגורם בחירה
לצוות המקצועי ישנו משקל כבד בבחירת הקורס המתאים. איכות ההדרכה תוביל לאיכות למידה טובה. מוסדות הלימוד מאפשרים עיון בקורות החיים של המדריכים, וניתן להווכח בניסיון המקצועי והטיפולי וברקע האקדמי של אותו מדריך. פעמים רבות לפני הרישום, ישנו זימון לועדה אישית – אפשר לדרוש להתראות עם מדריכי הקורס, אולי אפילו בפגישה אישית אחד על אחד, כדי לבחור מדריך שיהיה המנטור שלכם בנושא.
מה היא שיטת הלימוד בקורס פענוח ציורי ילדים?
האם שיטת הלימוד כוללת התנסות מעשית בשטח, הגשת עבודות, מעניקה תעודה מסוימת? בכל קורס ישנן מטרות – חלקן יכשירו ללימוד מקצוע נוסף, חלקן תתעכבנה על אופני לימוד שונים כדי להטמיע את החומר טוב בלומדים. האם הדוגמאות שנלקחות הן מהחיים האמיתיים? האם תוכלו לנתח גם את הציורים שלכם? רצוי לברר גם אם ישנם קורסים שמשמשים להשתלמויות מורים, או כאלו שפשוט מוכרים למשרד החינוך – חשוב לבדוק את הנושא מראש.