הרבה מאוד בעלי עסקים אשר מתעסקים בתחום המסחר הבינלאומי שואלים את עצמם כיצד ניתן להוזיל את העלויות הכרוכות בתחום. ישנם הרבה מאוד מרכיבים לפיהם נקבעת ההוצאה הכללית של ייבוא או ייצוא סחורה, הרבה מעבר לעצם העלות של המוצר אצל הספק. בדרך כלל בתחום המסחר הבינלאומי הוצאות המסחר תמיד מתגלגלות אל הקונה, אולם מי שמספק את הסחורה הזולה ביותר ייהנה מהרבה יותר לקוחות ולכן אנשי עסקים רבים עוסקים בהוזלת הוצאות השינוע והשילוח של סחורות.
להכיר מקרוב את התחום
על מנת להוביל תהליכים של הוזלת עלויות בתחום המסחר הבינלאומי חשוב מאוד להכיר את התחום מקרוב. כל מי שמתיימר לעסוק במסחר בינלאומי חייב להכיר את כל התקנות והחוקים בתחום הייבוא והייצוא של המדינות דרכן הוא מייבא או מייצא סחורות. בנוסף לכך הוא חייב להכיר ולשלוט בכל הפרטים הקטנים ביותר. למשל, מהי הדרך הזולה ביותר לשנע את הסחורה מהמפעל בו היא מיוצרת אל הנמלים השונים, איזה נמלים גובים את העמלות הנמוכות ביותר, מהם החוקים בנוגע לסוג הסחורה המסוימת איתה הוא עובד ועוד.
להכין תרחישי מקרים ותגובות
איש עסקים טוב תמיד מוכן לכל סוגי התרחישים הקיימים, בעיקר בתחום המסחר הבינלאומי. מדובר בתחום שכל עיקוב או תקלה בו עלולים לגרור אחריהם הפסדים כספיים גדולים מאוד ולכן מומלץ להיות מודעים לכל התקלות האפשריות, ולהכין תכניות מגירה. למשל, מה קורה עם הספינה עם הסחורה מתעכבת, מה קורה אם טיסת המטען בוטלה בשל עוצר או מזג אוויר שלא מאפשר טיסה. מהן האלטרנטיבות במקרה שיש צורך לאחסן את הסחורה במדינת המקור שלה ועוד.
שיתוף פעולה הוא המפתח להצלחה
כל איש עסקים מתחום המסחר הבינלאומי יודע כי מסחר בינלאומי מוצלח הוא תוצאה ישירה של שיתוף פעולה מוצלח בין שני הגורמים משני צידיו של שהגלובוס. חשוב מאוד לחלק את תחומי האחריות בין הצדדים ולקבוע כללים ברורים. למשל, מי נושא בעלויות שינוע הסחורה, מי נושא בעלויות מיסוי הנמל, מי לוקח אחריות לוודא שהסחורה מגיעה לנמל בזמן וכיוצא בזאת.