השילוב בין אנימציה קלאסית (דו-מימד וסטופ מושן) ללימודי תוכנה מתקדמים (TVPaint, Flash, After Effects) יוצר מפגש פסגה בין שני עולמות. עולם האנימציה הקלאסית, או דו-ממדית כפי שרבים מכירים אותה, והיא הבסיס לכל הסרטים והסדרות הקלאסיות עליהם גדלנו. אנימציית הסטופ מושן לעומת זאת היא טכניקה היוצרת אשליה שבה נראה כאילו האובייקט נע בכוחות עצמו.
מה יוצר המפגש בין שתי האנימציות?
תלמידי מסלול אנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית לומדים למעשה לעבוד הן כאנימטורים והן כאמני מדיה דיגיטלית. אנשי מקצוע מובילים בתחום יעבירו שיעורי תוכנה, סדנאות ושיעורים תיאורטיים. תלמידי המסלול לומדים תחילה ליצור אנימציה דו-ממדית (פריים על פריים) ואנימציית סטופ מושן. אח"כ הם עוברים לתוכנת TVPaint (הנפשת גופים, הנעתם ואפיונם במרחב), משם מתקדמים לתוכנות After Effects ו- Flash.
מהי ייחודיות מסלול אנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית?
תלמידי מסלול אנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית לומדים את יסודות המולטימדיה, האנימציה, הגרפיקה, הקולנוע, הוידיאו, העיצוב והאינטרנט. בין שפע המקצועות הנלמדים יהיו אנימציה דו-ממדית, סטופ-מושן, אנימציה ממוחשבת (לא כולל תלת-ממד), אנימציית קאט-אאוט, גרפיקה ממוחשבת, עיצוב דמויות, עריכת וידיאו, מבע קולנועי, אפקטים מיוחדים, סאטונד ופוסט פרודקשן.
תכני הלימוד במסלול אנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית
סמסטר א- אנימציה קלאסית ואנימציה ממוחשבת, עקרונות וחוקי אנימציה שהם בסיס לכל טכניקה, עקרונות בעריכה, תסריט, סטוריבורד ויצירת סרט קצר. ילמדו גם את התוכנות Mirage, ו- Premier. תלמידי המסלול לאנימציה קלאסית ומדיה דיגיטלית ילמדו גם רישום, פיסול ועיצוב, אנימציית סטופ-מושן: שימוש בפלסטלינה, חול וחפצים דוממים. פיקסלציה, עריכת וידיאו וקולנוע, תסריט וסטוריבורד, אנימציה ממוחשבת: דו ממדית בתוכנת Mirage, עקרונות אנימציה, תולדות האנימציה.
סמסטר ב- בסיס באפקטים מיוחדים ופוסט-פרודקשן, בסיס לגרפיקה ממוחשבת, אנימציה בפלאש, אנימציית cut out, וסאונד.