עורך תוכן הוא למעשה אדם המקבל לידיו טקסט כתוב, אשר משכתב או משפץ אותו על מנת שיעמוד בסטנדרטים מסוימים לצורך פרסומו. למשל, עורך התוכן באתר אינטרנט או בתכנית טלוויזיה מסוימת אחראי לדאוג לכך, שכל התוכן שמועבר דרכו ויוצא לאוויר עומד בכל הסטנדרטים אשר נקבעו מראש. תפקידו לרכז את עבודת כל כתבי התוכן תחתיו ולבקר אותה. בנוסף לכך, עורך התוכן קובע אילו תמונות תתפרסמנה לצד הטקסטים שנבחרו, ואחראי על נושאי הטקסטים ועל לוחות הזמנים ומועדי ההגשה.
מה לומדים בקורסי עריכת התוכן השונים?
בדרך להפוך לעורך תוכן, יש יתרון ברור לבוגרי תארים אקדמיים מתחומי התקשורת והעיתונות. במהלך הלימודים הללו מקבלים הסטודנטים הרבה מאוד ידע בתחום המשפט והתקשורת, קורסי מבוא בתקשורת המונים, יחסים בין פוליטיקה לתקשורת, חוקים רגולטורים בענפי התקשורת השונים, וכן היבטים פסיכולוגיים בתחום תקשורת ההמונים. לצד לימודי התיאוריה החשובים, מקבלים הסטודנטים לתקשורת גם ידע פרקטי ומעשי אודות התנהלות העבודה בגופי התקשורת השונים כגון מיומנויות כתיבה בסיסיות, כתיבה שיווקית, עריכת תוכן ועוד.
למי מתאים להיות עורך תוכן?
באופן עקרוני עבודתו של עורך התוכן תמיד מתבצעת בסביבה של לחץ, בשל הדרישה המהותית לעמוד בזמנים. עיתונים, אתרי אינטרנט ותוכניות טלוויזיה כולם נמצאים במסגרת זמנים מאוד לחוצה, ועל עורך התוכן להיות מסוגל לתפקד תחת לחץ של זמנים. בנוסף לכך, עורך התוכן צריך להיות יצירתי על מנת לחשוב וליצור תוכן חדשני, מעניין ורלוונטי לתחומים בו הוא עוסק ולצו השעה העדכני. כמו כן, עורך התון הוא מקצוע המתאים לאנשים המסוגלים לאלתר בזמן קצר, משום שלא אחת במהלך עבודתו הוא נתקל בבעיות ותקלות הדורשות פתרון יצירתי ומהיר במקום.
מהן אפשרויות התעסוקה של עורכי התוכן?
כמעט כל גוף תקשורתי העוסק בפרסום של תכנים לציבור הרחב, מעסיק עורכי תוכן במשרה מלאה מסביב לשעון. בין אם מדובר בעיתונים היומיים המעסיקים מספר עורכי תוכן האחראים על המגזינים והמדורים השונים של העיתון, בין אם מדובר באתרי אינטרנט המפרסמים תוכן כתוב או מצולם, או בין אם מדובר בתוכניות טלוויזיה. לרוב מאיישים את המשרות הללו אנשים מוכשרים שהתחילו מלמטה בארגון, והוכיחו את עצמם כאנשים יצירתיים ואחראיים.