תחום הרשתות החברתיות הוא אחד התחומים החמים והבולטים ביותר בשנים האחרונות, כאשר רשתות חברתיות רבות מהוות כר פורה לתהליכים שבסופו של דבר מובילים שינויים חברתיים בקנה מידה עצום, ואפילו לשינויים ותהפוכות בתחום הפוליטי ובזירות הכלכליות והחברתיות השונות ברחבי הגלובוס. גם בתחום העסקי לא חסרות רשתות חברתיות כאשר הבולטת בהם היא רשת לינקדאין. בשנה האחרונה הגדילה רשת לינקדאין את כמות החברים בה במאות אחוזים, ומיצבה את עצמה כרשת החברתית העסקית הגדולה והיציבה ביותר.
מהו שיווק בלינקדאין?
כאשר אנו באים לשווק את עצמנו דרך רשת לינקדאין, אנו למעשה מנסים למצוא דרכים להעביר מסרים מסוימים לקבוצה מסוימת של אנשים. בשונה משיטת השיווק הישיר המקובלת בשאר הרשתות החברתיות, החברים בלינקדאין אינם פתוחים לקבל מסרים שיווקיים באופן ישיר ובוטה, ועל כן השיווק צריך להיעשות במינון מדויק ולטווח ארוך. קודם כל עלינו לייצר לעצמנו תדמית בעלת ערך מסוים עבור הקבוצות אליהן אנו משתייכים, ורק לאחר מכן ניתן לנסות לשווק את עצמנו.
פעולות בסיסיות בשיווק בלינקדאין
על מנת לשווק את עצמנו חשוב קודם כל שהסביבה בלינקדאין תוכל לראות אותנו. על מנת לקדם את העסק ולהפוך אותו לעסק שיש לו ישות וייצוג בלינקדאין הפעולה הראשונה שיש לעשותה היא הקמת דף פרופיל לחברה. בדף החברה ניתן לפרסם ולשתף תוכן ומאמרים מקצועיים הקשורים לתחום בו אתם עוסקים. מומלץ לפרסם אך ורק תכנים שאתם מאמינים שיעניינו את החברים שלכם ואת הקבוצות להן אתם שייכים. לפרופיל ניתן להעלות גם מצגות מקצועיות וסרטוני תדמית, חדשות ועדכונים לגבי ישיבות וכנסים חשובים ועוד. חשוב מאוד לשמור על פרופיל אקטיבי ולהישאר דינאמיים. פרופיל רדום ללא עדכונים מייצג טקטיקת שיווק גרועה ביותר.
קורס שיווק בלינקדאין
לא כולנו נולדנו עם יכולות שיווק טבעיות ברשתות החברתיות, ולכן הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא ללמוד את התחום לעומק. בכדי ללמוד את כל הנושאים הללו, ועוד נושאים ושיטות רבות ושונות אודות שיווק נכון בלינקדאין, ניתן להירשם לאחד מקורסי השיווק בלינקדאין הקיימים בשוק הלימודים. בקורסים ניתן ללמוד תכנון נכון של אסטרטגיית שיווק בלינקדאין, כיצד להשתמש ברשת החברתית לשימושים עסקיים, כיצד לנהל פרופיל עסקי בלינקדאין, כיצד לכתוב תוכן עסקי, כיצד לתחזק בלוגים, כיצד לנהל ערוץ אישי ברשת יוטיוב ועוד.