ככל ששוק ההון מתפתח ומתקדם לכיוונים נוספים, כך גם גדל הביקוש לאנשים מקצועיים ומיומנים בתחומים הפיננסים השונים. הרבה מאיתנו, גם אנשים המנהלים עסקים פרטיים קטנים ובינוניים, אינם מכירים את הכללים והחוקים הקשורים למדיניות המיסים של מדינת ישראל, וזקוקים לגורם מקצועי שיוכל לייצג אותם מל רשויות המס הישראליות, ולתת להם ידע והדרכה אשר תעזור להם להכיר טוב יתר את הזכויות והחובות שלהם, ובכך אולי אפילו לסייע להם להגדיל רווחים, להיטיב עם העסק ועם העובדים שלהם וכיוצא בזאת.
הכשרתו של יועץ המס בתחום המיסים
מבחינת ייעוץ בתחום המיסים יועץ המס לומד בתקופת ההכשרה שלו להכיר מקרוב את כל נושא מדיניות המיסים הישראלית. במסגרת הכשרתו יועץ המס לומד אודות מונחים והגדרות רלוונטיים כגון: הכנסות, הוצאות, פטורים, ניכויים במקור, תהליכי שומה, מיסוי תאגידים מול מיסוי יחיד, אתיקה מקצועית ועוד. בנוסף לכך יועץ המס מכיר לעומק את החוקים, הכללים והתקנות הקשורות לתחום המס כגון: חוקי המיסוי, חוק עידוד השקעות הון, חוק מס שבח, חוק מס ערך מוסף, חוק הביטוח הלאומי, הוראות לניהול פנקסים, ועוד.
הכשרתו של יועץ המס בתחום החשבונאות
יועץ המס אינו רק גורם מוסמך המכיר את חוקי המס ותקנות המיסוי השונות, אלא גם גורם המחזיק בידע מקצועי נרחב בתחומי החשבונאות. במסגרת הכשרתו לומד יועץ המס נושאים כמו: הנהלת חשבונות, אשראי תעודות, עסקאות משותפות, דיני חברות, שחזור חשבונות, חשבונאות על בסיס מצטבר ובסיס מזומן, חישובים מסחריים, פחת, מלאי ועוד מושגים רבים בתחום החשבונאות. בנוסף לכך יועץ מס לומד לבצע תהליכי בקרה ומבדק פנימיים, זיהוי מעילות וזיופים, נייר עבודה, התחייבויות ועוד.
איך הופכים ליועץ מס?
על מנת לעסוק בתחום ייעוץ המס יש לקבל תעודת הסמכה מטעם נציבות מס ההכנסה. נציבות מס ההכנסה מקיימת בחינות הסמכה פעמיים בשנה בחודשים ינואר ויולי, כאשר הבחינות מודדות את רמת הידע של המועמדים בתחום המיסים ובתחום החשבונאות. על מנת לעמוד בבחינה ולקבל תעודת הסמכה אשר תאפשר לכם לעסוק בתחום, יש ללמוד באחד מבתי הספר אשר מחזיקים באישור מטעם נציבות מס ההכנסה, וכן לעבור תקופת התמחו בת שנתיים במשרד רואי חשבון או יועצי מס מורשים.