כל אתר בפני עצמו הוא בעל פוטנציאל קידום משל עצמו, אבל נטילת המושכות לידיים באמצעים שונים עוזרת לשפר את המכירות לאתר במאות ואף אלפי אחוזים לעתים. בעידן שבו קמים עסקים, מוצרים, שירותים ויוזמות מתחרות על ימין ועל שמאל – אותו אתר נדרש ליותר טכניקות ורעיונות שעוזרים לבעלי האתר להשיג את יעדיהם ובמסגרת הזמן שנקבעה. הכלים העומדים לרשות בעלי האתר שונים הם רבים וכוללים קידום אתרים, בניית האתר מחדש, עיצובו, אמצעים שיווקיים ועסקיים שונים ועוד. על מנת שהכול יצליח והתוכנית תתאים כמו כפפה ליד, יש להבין מי הוא הלקוח ומה האמצעים העומדים לרשות האתר.
שיפור אחוזי ההמרה
המעקב באתרים הוא מתוחכם; הוא יכול לגלות כמה גולשים בילו באתר, באיזה עמוד, לכמה זמן, מה רכשו אותם גולשים, באיזו מילת חיפוש השתמשו כדי להגיע לאתר ואם ביצעו רכישה כתוצאה מכך וכן הלאה. כך ניתן לגלות את יחס ההמרה: כמה גלשו באתר לעומת כמה שרכשו באמצעות האתר. יחסי המרה קובעים את רווחיות האתר. יחסי ההמרה שונים מאוד מאתר אחד לשני שכן כל המרה ערכה שונה – בין אם מדובר בעולם של לימודים, של ביטוח רכב או של ביטוח בריאות – המחירים והאחוזים שונים.
מבנה אתר ועיצובו
מבנה האתר ועיצובו הם שני נושאים שזוכים לטיפול נבדל, אולם הם שזורים האחד בשני. המטרה היא לכוון את הגולש ישירות לאן שהוא רוצה להגיע במרחק קליק או שניים – לכן רצוי להציג את מה שמבוקש מיד בעמוד הבית ובעיצוב בולט, ובמקביל – בעמוד נישה משלו. אגב מהירות – המדיה שמשתמשים בה קובעת את מהירות הגלישה – דפים שיש בהם מדיות רבות הם חרב פיפיות: מצד אחד מרשימים בעיצובם, ומצד שני מאטים את העלאת הדף ומאיצים בגולשים לנטוש את האתר. בכדי לפתור דילמה זו רצוי לגשת לקורס עיצוב אתרים או קורס בניית אתרים וללמוד לעומק את הנושא.
עקרון הייחודיות
ידוע שצריך להיות ערך מוסף לעסקה על מנת שתהיה הנמכרת יותר מהאחרות. אצל אחד זה יצטייר בדמות הנחות, קופונים ומבצעים – ובין זה נכנס הלהיט החדש של השוואות מחירים ורשימות תפוצה מדוורות, אצל אחר – במשלוח חינם, בשירות לקוחות שפועל גם בשישי ובשבת או קבלת מתנה נוספת עם הקניה – כמו למשל שוברי זיכוי והנחה לקניה הבאה, או מערכת המזהה את הלקוח המתמיד ומתגמלת אותו בהתאם בעסקאות הבאות שלו.