המראה החיצוני גורם לאנשים להתקרב או להתרחק, ופעמים רבות המודעות למראה החיצוני מאפשרת דרך תקשורת נוספת עם הסביבה – כשיש "אמירה" למראה החיצוני, אפשר להביא לשינוי דרך החיים, לשיפור הבטחון העצמי והרושם הראשוני. בני האדם היו מודעים למראם כנראה עוד מתקופת אדם וחווה, אולם בעולם המודרני ישנו יתרון בבחירת המראה החיצוני כשיש זמינות לכל כך הרבה מוצרי ביגוד וסגנונות בסביבה. כך מקצוע הסטיילינג בא לקיים דו- שיח בין סגנונות עכשוויים, פריטי בגדים מכל הסוגים והצבעים, איפור, זיהוי מגמות מתפתחות בביגוד ועוד לבין מבנה הגוף של הלקוח ולכל מה שיכול להתאים לו.
פיתוח המודעות העצמית מול הסביבתית
הסטיילינג מעמיד מראה שמשקפת את הגוף כיום ואיך שהוא יכול להיראות עם סטיילינג נכון. מבנה גוף יכול להשתנות בעקבות שינוי במשקל, עליה בגיל, ניתוחים, לידות, פציעות ועוד. עם השינוי, הבגדים הקודמים באפיינו את התקופה הקודמת עלולים שלא להתאים יותר ואפילו לגרום לסרבול בתנועה ולדימוי עצמי נמוך. הסטיילינג המקצועי פותר את העניין תוך התאמה רעננה של מרכיבים מחמיאים, כמו איפור, הנעלה, ביגוד (גזרות, סוגי בדים אחרים וצבעים), תסרוקות ותספורות ועוד.
הדברים הקטנים שמרכיבים את מראה "מיליון הדולר"
ראשית, לומדים להכיר בנתוני הגוף באופן בהיר ונהיר: את מה כדאי להדגיש, את מה לטשטש. יכול להיות שהדגש הופך את הדמות למשהו אחר ממה שהכירה בעבר, לכן נדרשת כאן רמה גבוהה של מודעות ושל כנות עצמית. מכאן ואילך – כל דבר קטן ובדרך הנכונה לסטיילינג עושה את השינוי: סגנון ביגוד ספורטיבי, קז´ואל , קלאסי, דרמטי, רומנטי ועוד. כשעל זה לומדים תורות של צבעים, צבעים משלימים, אסתטיקה ופרופורציות נכונות, תוספות שמוסיפות אופי למראה או על מה אפשר לוותר – אלו הפרטים הקטנים שיכולים לעשות את ההבדל.
מיתוג אישי בשירות הסטיילינג
יש סטיילינג לצרכים שונים – סטיילינג עסקי, סטיילינג אישי, סטיילינג לפרסומות ולאופנה, סטיילינג לבובות בחלון הראווה, סטיילינג לכוכב תקשורת מתחום הפוליטיקה או הבידור. כאן התערבותו של הסטייליסט יוצרת מיתוג אישי כפי שהדמות הייתה רוצה להיראות בעיני החברה. הסטייליסט שלמד לאבחן את הדמות שעומדת מולו ואת צרכיה מגיש שירות מתאים ומסייע לגבש את הדימוי הנכון באמצעים שונים ולאור מגמות האופנה החדשות שמתגבשות בארץ ובעולם.