על מנת לנהל ולשווק גן ילדים לא מספיק רק לפתוח את גן הילדים ולחכות שכל ההורים בסביבה ירשמו את הילדים שלהם לגן ויהפכו ללקוחות. לפני שמקימים גן ילדים צריך לקחת הרבה מאוד גורמים בחשבון ישי להם משקל משמעותי באופן שבו ינוהל וישווק הגן. למשל, איזה מבנה הכי מתאים לגן שאנו רוצים לפתוח, היכן כדאי לפתוח את הגן, מהו הציוד הנכון המתאים לגן ילדים, ומהו המחיר ההגיוני שלו, מה מבדיל ומייחד את הגן שלי מכל שאר הגנים בסביבה ועוד שאלות רבות הקשורות לתחום הניהול והשיווק של גני ילדים.
איך נותנים מענה לצרכי ההורים?
כאשר ניגשים לפתוח גן ובונים אסטרטגיה של ניהול ושיווק של גן הילדים צריך לקחת בחשבון את ההורים של הילדים בגן. יש לנתח את האופן בו מגדירים ההורים את תפקידו של גן הילדים, ולעשות תהליך של התאמת ציפיות בין ההורים גן הילדים. ישנם לא מעט עימותים בין מערכת החינוך לבין ההורים לאורך כל שנות החינוך של הילדים, כאשר את רובן ניתן לפתור על ידי תקשורת אפקטיבית בין ההורים פונקציות השונות ולבעלי התפקידים בגן.
בנייה של תכנית שיווקית לגן ילדים
האופן שבו יש לשווק גן ילדים אינו שונה במהותו מן האופן בו יש לשווק כל עסק מסחרי אחר. על מנת לשווק נכון את הגן יש לזהות במידת הדיוק הגבוהה ביותר המתאפשרת את קהל היעד ואת הצרכים שלו. זהו השלב הראשוני ביותר של כל תכנית שיווקית. לאחר מכן יש לבחון את המסרים המתאימים לצרכיו של אותו קהל יעד, ומהם אמצעי הפרסום האפקטיביים ביותר. בנוסף לכך גן ילדים עובד על מחזוריות, לכן יש לתת תשומת לב גם לנושא של שימור לקוחות, ולבניית מוניטין נכון.
קורס ניהול גני ילדים
יש כל כך הרבה נושאים חשובים שמומלץ ללמוד לפני שניגשים לנהל ולשווק נכונה גני ילדים, ולפני שמכינים תכנית שיווקית וניהולית מתאימה הכוללת בתוכה את כל הגורמים החשובים. למרבה המזל, ישנם מספר קורסים העוסקים בדיוק בתחום זה בהם ניתן להעמיק את הידע בנושאים כגון ניהול מוצלח של גני ילדים, הגדרת התפקידים בגן, עבודה נכונה מול הורים, פיתוח אסטרטגיית שיווק לגני ילדים, גיוס צוות ומשאבי אנוש, ייעוץ משפטי, קליטת ילדים, סדר וארגון בגן, ניהול אסיפות הורים ועוד. הקורסים הללו מומלצים מאוד לכל מי שמעוניין לפתוח גן ילדים חדש או לשפר את הניהול והשיווק של גן ילדים קיים.