מצגת עסקית מציגה לא רק את הפרויקט המדובר אלא גם את פניו של העסק, על כן חשוב מאוד לדעת כיצד להכין מצגת עסקית מרשימה, מקצועית ועניינית
לא פעם אנשי עסקים נדרשים להכין מצגת עסקית כחלק מעבודתם השוטפת היומיומית. הכנת המצגת היא עבודה שיכולה להידרש ממנהל בכיר ומעובד זוטר כאחד. אופן הצגת המצגת, הפרזנטציה, העיצוב והתוכן יכולים להשפיע באופן משמעותי על סגירת העסקה, העברת המסר והצגה מקצועית של החברה או המוצר. למרות שהכלים להכנת מצגת בימינו הם פשוטים מאוד ותוכנת הPowerPoint עושה את העבודה הכי טוב, עדיין נדרשת חשיבה מוקדמת בכדי להפיק מצגת עסקית איכותית, מקצועית ורצינית.
מי הוא קהל היעד של המצגת?
אחת השאלות החשובות ביותר שיש לשאול את עצמכם לפני שמתחילים לבנות מצגת עסקית היא – מי הוא קהל היעד של המצגת? כל חברה/ארגון עוסק בפרויקטים שונים, עובד מול לקוחות אחרים ועל כן המצגת לא יכולה להיות א´-ב´ קבוע לכל אדם ולכל לקוח. כאשר מגדירים קהל יעד הרבה יותר פשוט לעצב את המצגת, לכתוב תכנים וגם להחליט באיזו תוכנה הכי כדאי לעשות את המצגת העסקית – פאווארפוינט או פלאש?, כמה זמן ותקציב להשקיע במצגת וכו´.
מעצבים את המצגת העסקית
אחד הדברים הכי חשובים במצגת הוא העיצוב שלה, כשמה כן היא – היא אמורה להציג משהו, היא מציגה את פני החברה/הארגון ואת הפרויקט המדובר. העיצוב של המצגת מוכרע על פי קהל היעד ועל פי התוכנה בה משתמשים. תוכנת הפלאש היא מתקדמת יותר עבור מצגות עסקיות ומאפשרת שילוב של אנימציות ומצגות ברמה גבוהה מאוד. עם זאת, מדובר בתוכנה שיותר קשה לעבוד איתה ועד שרוכשים את הידע המלא מועד המצגת העסקית חלף. החלופה לכך, עם כן, היא תוכנת PowerPoint שמאפשרת לעשות מצגות פשוטות, בצורה קלה והעיצוב לא נגרע. העיצוב הוא הדבר הראשוני שמושך את העין ויכול להבדיל בין מצגת מרתקת למשעממת ומונוטונית. המצגת צריכה לקרוץ לקהל היעד. אם מדובר בחנות תינוקות יש לשלב צבעים רכים, תמונות של מוצרי תינוקות וילדים וכו´. אם מדובר בתחום הרכב המצגת צריכה להיות מעוצבת בצורה עניינית מצד אחד ומצד שני מודרנית וחדשנית – צבעים חדים ומסר ברור.
החשוב מכל – התוכן!
כמובן שמעבר לעיצוב שהוא הרושם הראשוני חשוב מכך הוא הרושם המשני – התוכן! התוכן הוא מלך בהצגות ואם הוא לא נעשה בצורה נכונה הוא יכול להרוס לחלוטין את הפרזנטציה. התוכן צריך להיות מותאם לקהל היעד שצופה במצגת ולקלוע למסר ולמטרה. התוכן לא יכול להיות ארוך מדי במצגת, הוא צריך להיות בנקודות מרכזיות ולהעניק את העיקר ולהבדיל את התפל. התוכן צריך להשתלב בעיצוב, להיות בולט וברור ובגופן אחיד.