במדינות אירופאיות רבות מקצוע המלצרות הוא מקצוע נחשב, ועוסקים בו אנשים לא תמיד צעירים בהכרח שעובדים במקצוע כבר שנים. למעשה, מלצרים מבוגרים באירופה עובדים במסעדות יוקרה, ורק בישראל תיכוניסטים וסטודנטים רואים במלצור דרך להתפרנס באופן זמנים במהלך הלימודים, ולכן לרוב טיב השירות הוא כה ירוד. לכן יש קורס ניהול שירות המיועד לבעלי מסעדות, מנהלים ומנהלי משמרות.
לשם מה קיים קורס למנהלים ולמנהלי משמרת?
למתן שירות איכותי יש חשיבות עליונה, לא משנה אם אתה הוא הבעלים של המסעדה, המלצר או מנהל המשמרת, זו הסיבה בגינה קיים קורס זה – כדי להנחיל לכולם את המודעות לשירות ועורר את המודעות שלהם לחשיבות ולהשלכות העסקיות הנוצרות מאיכות השירות. כמו כן הקורס נועד לספק כלים שיעזרו להבין את הצרכים והציפיות של הלקוחות, וכיצד יש להתמודד במצבי לחץ. הקורס בונה מעין לקסיקון פנימי של מונחי שירות ואירוח נאותים, גם כיצד בוררים כוח אדם איכותי ואיך מתחזקים שירות.
מהם תכני הקורס?
תכני קורס למנהלים ולמנהלי משמרת מחדדים את ההבדל בין שירות למוצר וכיצד ליצור ללקוחות חוויה בלתי נשכחת הן מבחינת הארוחה ומבחינת השירות. יחודדו עקרונות של תדמית והגשה וכיצד הם חלק מהשירות וכן יושם דגש של נהלי לבוש וטיפוח, עקרונות ניקיון וסדר ומאפייני ארוחה עסקית. כחלק מההכשרה יהיו הדמיות של מצבי לחץ, וסדנה שלמה על שפת הגוף בשירות לקוחות, כיצד מטפלים בלקוחות זועמים, פגועים או מאוכזבים, כיצד יוצרים קשר עין עם הלקוח מבלי להעיק עליו, כיצד יוצרים רשת טובה ויציבה של עובדים כמו עובדי מטבח וניקיון, מלצרים, ברמנים, מארחים וכוח אדם ניהולי. כחלק מהמגמה לשפר את השירות במקום ילמדו בקורס גם לעבוד עם משובי שביעות רצון בקרב העובדים וזאת כדי שעובדי המקום יחושו בו בנוח ושתנאי התעסוקה שלהם יהיו הוגנים.
הנושאים עליהם יושם דגש מרכזי
הפעלת מאגר של לקוחות סמויים שיבדקו את טיב השירות ויוציאו דוח בקרה עם נתונים סטטיסטיים על המקום וזאת כדי למתח את העסק ולהגיע למסקנות אפקטיביות לגבי התנהלותו הנוכחית. כמו כן ילמדו לזהות נקודות תורפה וכיצד מתמודדים עמן.