ההסמכות המקצועיות עבור מזכירות הן רבות ומגוונות בשוק הלימודים. במאמר הבא תוכלו לקרוא על הקורסים המובילים בתחום המזכירות
ההנחה כי מזכירה זה תפקיד אדמיניסטרטיבי שולי שלא דורש הכשרה מקצועית הוא שגוי בעליל. מזכירות קיימות מכל הסוגים ועבור תפקידים שונים בחברות וארגונים שונים כך למשל קיימת מזכירת מנכ"ל שמהווה את יד ימינו, קיימת מזכירה משפטית שיכולה להמשיך לסלול את דרכה בעולם החוק, קיימת מזכירה רפואית שצריכה להיות בעלת ידע עשיר בעולם הרפואי וכו´. כפי שקיימים תפקידים רבים למזכירה במקביל קיימות הכשרות מקצועיות וקורסים עבור הסמכת התלמידות לתפקיד. במאמר הבא תוכלו לקרוא על מספר הסמכות מובילות בתחום לימודי המזכירות.
קורס מזכירות וניהול משרד
ההסמכה הבסיסית ביותר בתחום המזכירות הינה קורס מזכירות וניהול משרד. במסגרת קורס זה נחשפות התלמידות למגוון נושאי לימוד תיאורטיים ומעשיים כאחד שיכשירו את התלמידות למלא את תפקידן כמזכירות יעילות ומקצועיות. במסגרת קורס זה מלמדים את כל תוכנות האופיס ברמה הנדרשת – לימודי אקסל, לימודי פאווארפוינט ולימודי וורד שמהוות תוכנות בסיסיות לתפעול ועבודתה היומיומית של המזכירה. מזכירה בכל משרד צריכה לדעת כיצד לקבל את פניהם של לקוחות, כיצד לענות לטלפונים בצורה מנומסת ולתת מענה יעיל ומהיר, לשמור על סידור של תיוק, סידור של לוח זמנים וכו´ – כל אלו נלמדים במסגרת קורס מזכירות וניהול משרד.
|
|
קורס מזכירות וניהול משרד |
|
|
קורס מזכירה משפטית
קורס מזכירה משפטית שונה מאוד מלימודי מזכירות רגילה וניהול משרד מעצם העובדה שמדובר בתחום משפטי שדורש ידע מעמיק וספציפי בעולם הדינים והחוקים. מזכירה משפטית, בראש ובראשונה, צריכה להיות בעלת ידע בהלכות, מושגים ויסודות המשפט ועל כן היא נדרשת לעבור קורס מקצועי שיקנה לה את הידע הזה. במהלך קורס מזכירה משפטית תיחשף התלמידה לתחומי דיני נזיקין, דיני קניין, אבטחת מידע, דיני חוזים, לימודי תוכנות, פרוטוקולים, אנגלית משפטית ועוד. לימודי מזכירה משפטית מכשירים את התלמידה גם לידע בתחום המשפט וגם בתחום האדמיניסטרטיבי – שילוב מנצח להכשרת מזכירה יעילה ומקצועית שתדע להכווין את כל הבא אליה – לקוחות, קולגות וכו´ ליעד הרצוי.
|
|
מזכירה - גם בתחום המשפטי |
|
|
קורס מזכירה רפואית
מזכירה רפואית גם היא שונה מתפקידה של מזכירה רגילה כיוון ותחום התמחותה הינו התחום הרפואי. במסגרת קורס מזכירה רפואית יכשירו את התלמידות להיות בעלות ידע בסיסי בתחומי רפואה שונים ומצד שני בידע אדמיניסטרטיבי על מנת שיוכלו לשמש כמזכירות רפואיות מקצועיות שידעו כיצד להכווין כל מטופל לשלב הבא בשרשרת טיפוליו ובמקביל להיענות לבקשותיהם של הרופאים מולם היא עובדת. במסגרת קורס מזכירה רפואית ניתן למנות נושאי לימוד כגון קלדנות, ניהול לשכה, ספרות רפואית, אתיקה מקצועית, התנהגות מול קהל לקוחות חולים, אנגלית טכנית, תוכנות מחשב ואופיס, תקשורת בינאישית, מינוחים ומושגים בעולם הרפואה ועוד.