מיומנות הדרכה, ובכלל, יכולת הדרכה ועמידה מול קהל הן לא תכונה, או יכולת מולדת. ויש צורך ללמוד אותה בכדי להצליח להשתמש בה על הצד הטוב ביותר. נדרשות יכולת מסוימות ואף תכונות כריזמטיות כדי להדריך ולהטמיע ידע בצורה יעילה לקהל מאזינים.
מעט על הטמעת מערכות מידע לארגונים
תנאי מוקדם להטמעת מערכות מידע הוא המדריכים שיוכלו לעזור לעובדים בארגון להפנים ולהבין את כל מה שקשור למערכות המידע. הקורס נוצר כדי להכשיר אנשים מתוך הארגון כדי שישמשו כמדריכים פנימיים, כאלה שיודעים ומכירים את כל מה שקורה בתוך הארגון ברמה גבוהה. במקרים רבים שבהם יש צורך להטמיע מערכות מידע נקראים להדרכה מומחים בתחום, שאין להם מושג ירוק בהדרכה. לשם כך קיים הקורס, כדי להקנות מיומנויות הדרכה. מי שעבר את הקורס יכול להעיד שהקורס שינה אותו, הפך אותו לאדם בטוח יותר בעצמו, אפילו למדריך. הארגון כולו יוצא נשכר מההכשרה של העובדים הפנימיים שרכשו מיומנות חשובה ונדרשת.
למי מיועד קורס שכלול ופיתוח יכולות הדרכה?
הקורס מיועד מלכתחילה עבור עובדים פנימיים בארגון כדי להכשירם לתפקידי הדרכה בנוסף לתפקידם הקיים בארגון. עובדים אלה יוכלו לעזור לעובדים להבין ולהפנים כיצד לעבוד עם מערכות המידע, ועתיד להדריכם על מערכות מידע חדשות.
כיצד מועבר הקורס?
הקורס לשכלול ופיתוח יכולות הדרכה נוצר כדי לענות על הצורך של ארגונים שונים בהטמעת מערכות מידע על ידי עובדים קיימים, ולא על ידי אנשים מחוץ לארגון. לצורך הכשרה זו לומדים העובדים כיצד לחזק תכונות הנדרשות ממדריך טוב, וכיצד בונים מערכי שיעור. חלק מתפקיד ההדרכה מורכב מהתמודדות וטיפול עם התנגדויות שעולות, ושימוש בכלים להדרכה. תלמידי הקורס מתוודעים לשיטות הדרכה שונות, יתרונותיהן וחסרונותיהן – ומתי מומלץ להשתמש בכל אחת מהן. חלק מתפקיד ההדרכה כרוך בהצגת פרזנטציות, ולכן נלמדות שיטות להעברת פרזנטציות בצורה הכי טובה.