בכל רגע ורגע מנהלים בכירים נדרשים להוביל את ארגונם קדימה ועל מנת להיות מסוגלים לעשות זאת עליהם להתאמן רבות בסביבת עבודה דינאמית ורבת אתגרים.
קורס מנהלים בכירים פותח ונבנה במיוחד עבור מנהלים ותיקים השואפים לשפר את השליטה במיומנויות ניהול מרכזיות, לפתח את החשיבה האסטרטגית ולקבל כלים יישומים בתהליכי קבלת החלטות פיננסיות וניהוליות. מטרות הקרוס הן פיתוח ברמה האישית, העמקה והרחבה של המיומנויות והכלים הניהוליים העומדים לרשות המנהל, יצירת בסיס להעצמה אישית ופיתוח יכולות הנהגה, הובלה והשפעה. קורס מנהלים בכירים הוא קורס אשר מתקיים במתכונת מעורבת של הרצאות פרונטאליות, דיונים, סימולציות וקריאה עצמאית של חומר עיוני והוא מתאים למנהלים (לא לחסרי רקע), כאשר בסיום הלימודית תינתן תעודה.
נושאי לימוד
במהלך הקורס ילמדו המשתתפים מגוון נושאי כגון: עקרונות וגישות במנהיגות, הטמעת חזון ושימוש בחזון ככלי מעצב התנהגות, החזון האישי, סגנונות השפעה, זיהוי סגנון השפעה אישי ורכישת כלים ליישום אסטרטגיות השפעה אפקטיביות, מחזון למטרות: הצבת מטרות ובניית תכנית יישום ושינוי, התמודדות עם שינויים אישיים וארגוניים, טיפול בהתנגדויות והתמודדות עמן, עקרונות בניהול אפקטיבי של שינויים, התמודדות אפקטיבית עם משברים על ידי תכנון והיערכות לבלתי צפוי, עקרונות בניהול, עקרונות בניהול משבר חיצוני , משבר פנים ארגוני, זיהוי סגנון אישי בהתמודדות עם קונפליקט, מיומנויות ומודלים להתמודדות אפקטיבית עם קונפליקטים, התאמת הסגנון ואסטרטגיות התמודדות מותאמות למצבי קונפליקט שונים.
|
|
קורס מנהלים בכירים פותח ונבנה במיוחד עבור מנהלים ותיקים השואפים לשפר את השליטה במיומנויות ניהול מרכזיות |
|
|
המנהל כמאמן
מנהלי חברה הם יותר מרק מנהלים, עליהם לדעת כי הם בעצם משמשים כמאמנים לעובדיהם. כחלק מחשיבה זו, הקורס מעביר תכנים בנושאי "מנהל כמאמן" כגון: הנעת אנשים ובניית צוותים תוך שימוש בעקרונות אימון, ניהול האנרגיה, האופטימיות ובניית אקלים מקדם בצוות, פיתוח חזון צוותי ותרגומו למטרות ולפעולות, שיפור ביצועים באמצעות הצבת יעדים, בניית תכנית שיפור ויישום אישית, חניכה ומשוב.
סביבה תחרותית
כידוע, עולם העסקים הוא עולם תחרותי בוא החזק שורד והחלש נאכל, ועל כן לאסטרטגיה נכונה שמותאמת לסביבה תחרותית ישנה חשיבות רבה. קורס למנהלים בכירים מלמד נושאים המעניקים את הידע הנדרש בדיוק לסביבה זו, ביניהם: עקרונות בחשיבה אסטרטגית, אסטרטגיות לסביבה תחרותית, כלים לפיתוח התאמה "ארגון-סביבה", עקרונות באסטרטגיה שיווקית, חמשת השלבים של התהליך האסטרטגי ואופן ניהולו, המבנה הפיננסי של העסק, כלים לקריאת דוחות כספיים, מדדים פיננסיים ואופן יישומם.