מנהלי רכש ולוגיסטיקה הם אנשים אשר אמורים להיות מומחים בתחומם, עליהם להכיר את השוק על כול מרכיביו, להכיר את ההיבטים המקצועיים השונים וכן עליהם להיות בעלי יכולות תכנון, ארגון וניהול.
לוגיסטיקה היא ניהול של זרימת הסחורות בין נקודת המוצא לנקודת היעד על מנת לענות על הדרישות של הלקוחות או התאגידים. לוגיסטיקה כוללת שילוב מידע, תחבורה, מלאי, אחסון, שינוע, אריזה, ולעיתים גם אבטחה. היום, המורכבות של ייצור ולוגיסטיקה יכול להבנות כמודל אשר ניתן לנתח ולשפר על ידי סימולציה של המפעל שכל הזמן משתנה. דבר זה יכול לכלול כל דבר, ממוצרי צריכה בסיסיים כמו מזון, דרך מוצרי IT ועד ציוד ביטחוני מסווג.
קהל יעד
לימודי רכש ולוגיסטיקה מיועדים לבעלי תפקידים הבאים: אקדמאיים, עובדי מנהל, פורשי צה"ל בדרגות בכירות ולאנשי עסקים המעוניינים להשתלב בתחום הרכש והלוגיסטיקה, מנהלי רכש בדרגי ביניים ובדרגות בכירות, מנהלי מחסן, מנהלי הפצה, מנהלי לוגיסטי, אנשי תפ"י, אנשי תפעול עתודה ניהולית לניהול לוגיסטי, מנהלים בעלי רקע מוכח המעוניינים לעשות הסבה מקצועית לתחום ניהול רכש ולוגיסטיקה בכיר, עובדים בדרגי ביניים ובדרגות הגבוהות בארגון המעורבים במהלך עבודתם בתחום הרכש והלוגיסטיקה ומעוניינים להעמיק ידיעותיהם ולהתעדכן בשינויים.
|
|
לוגיסטיקה היא ניהול של זרימת הסחורות בין נקודת המוצא לנקודת היעד על מנת לענות על הדרישות של הלקוחות או התאגידים. |
|
|
מטרת הקורס
מטרתו של קורס לוגיסטיקה בכיר הוא להקנות למשתתפים בו את כל הידע לו הם נזקקים על מנת שיוכלו לעסוק בתפקידי ניהול רכש לוגיסטיקה בכירים בארגונים או חברות בעלות מערכות לוגיסטיות מקצועיות. על מנת להשיג מטרה זו המשתתפים בקורס יעברו שיעורים עיוניים ומעשיים, סיורים מקצועיים, ינתחו אירועים, ישתתפו בהרצאות פרונטאליות ועוד שכן תחום הלוגיסטיקה מקיף את כל שלבי העבודה בארגון החל משלב הייצור ועד שלב ההפצה.
נושאי לימוד
תכנון אסטרטגי בעידן הגלובלי, ניתוח דוחות כספיים והערכת שווי, ניהול לוגיסטי נכון, שיפור ביצועים, צמצום עלויות, קיצור זמני אספקה, מזעור סיכונים, T\K OUT SOURCING, פרויקטים בלוגיסטיקה, מערכות ERM/CRM, סחר אלקטרוני B2B,B2C, EDI, טכנולוגיות מתקדמות בלוגיסטיקה, ניהול משא ומתן בין לאומי, ניהול לפי אילוצים במערך התפעול, גישות מתקדמות בניהול, סחר בין לאומי למתקדמים, ניהול סיכונים בסחר בין לאומי, אחריות משפטית, ניהול חוזים והתקשרויות, אתיקה בניהול רכש, לוגיסטיקה ואיכות הסביבה - ההיבט המשפטי, הכנת מצגת מנהלים, ניתוח אירוע, קבלת החלטות, ניהול יעיל של זמן, תקשורת בינאישית, הנעת עובדים בלוגיסטיקה, התמודדות עם לחצים ושחיקה, סיור מקצועי.