מי שהתנסה בניהול צוותים יודע עד כמה המלאכה הזו מורכבת וקשה. ארגון בנוי ומסתמך על עבודת צוות, ולא משנה עד כמה הארגון מוצלח ורווחי, אם הצוות שקיים בו לא מסוגל לתפקד, גם הארגון יתקשה לעמוד על רגליו. בכדי שצוות העובדים יהיה צוות לעניין נדרשים פרמטרים רבים וידע מוקדם. עבודת ניהול הצוות היא לא פשוטה ועל המנהל לעבוד בכמה מישורים וחזיתות כדי להחזיק צוות עובדים.
על עבודת צוות
בכל מקום שאליו נפנה, לא משנה אם זה ארגון, משרד, תעשייה או חברת שירות כלשהי נראה שללא צוות מלוכד שעובד באופן מאורגן, הכל עשוי לרדת לטמיון. ניהול צוות זו משימה מאתגרת מאין כמותה – כל צוות העובדים מורכב מבני אדם שבאו מרקע שונה, שלהם קצב ומזג שונים, שלא לדבר על אישיות ותפיסות שונות, כיצד גורמים להם לעבוד בהרמוניה ובאופן שיקדם ויעזור לארגון תחתיו הם עובדים? על שאלות אלה ואחרות מנבה לענות הקורס שמטרתו היא לתת את כל הכלים והכישורים הנדרשים לצורך ניהול צוות מנצח.
מהי מטרת הקורס?
מטרת קורס ניהול צוותי עבודה היא לסייע למנהל הצוות לפתח את הכלים הנדרשים לצורך זיהוי ואיתור בעיות ומוקשים של עבודת הצוות, כמו גם הקניית מיומנויות עמם יוכל המנהל להפעיל את הצוות או את הצוותים בצורה יעילה. הקורס מיועד למי שעובד בארגוני תעשייתיים, בענפי הבניה והשירות, במשרדים ובכל מקום הנזקק לניהול צוות.
מה לומדים בקורס ניהול צוותי עבודה?
הקורס מלמד את המשתתפים מהם סגנונות ניהול שונים, מהי תקשורת בין אישית, כיצד מחלקים תפקידים ומחלקים סמכויות, מהי תכנית עבודה ומהם השלבים המרכיבים אותה, כיצד קובעים יעדים ועומדים בהם, מהי בקרה ניהולית ואיך לקבל החלטות במסגרת עבודת צוות, מהו ניהול זמן וכיצד יש לנהל אותו, איך לערוך משוב תקופתי וכיצד יש להשיג יעדים ניהוליים, כיצד יש לטפל בבעיות או בעובדים בעייתיים, כיצד יש להחזיק או לדרבן צוות.