בשטח שבו מחפשים כל הזמן להגיע לחידושים כדי להגיע לתוצאה האנינה בתחום הסאונד, יוצרים חובבנים וכן אמנים מהשורה הראשונה שעובדים בתחום הסאונד וההפקה עושים שימוש רב בסינטזה וביכולת לעצב את הסאונד.
הכלים האלקטרוניים של היום מאפשרים ליוצרים לעצב את הצליל על פי שחזור של צלילים מוקלטים ומסומפלים, יצירת צלילים חדשים לגמרי שיש להם רק דומים אולם אין כמוהם בדיוק, או עיוות של צלילים באופן שמייצר את התוצאה הרצויה ביצירה. לצליל ישנם מאפיינים כמו מרחב, גוון ודינאמיקה וניתן להפיק אותו באופנים שונים – אפקטים, פלאגים, מניפולציות על הסאונד ועוד. מדובר בכלי שימושי ובסיסי שיכול לשמש בהפקות מקור למחול, לתיאטרון, במוסיקה מקורית להרכבים מוסיקליים, לסדרות טלביזיה, קולנוע ואפילו למוצרי מדיה שונים. כדי ללמוד איך ליצור את הצליל יש להבין איך הוא נוצר ולהכיר כמה שיותר רעיונות בתחום.
מהן מטרות לימודי סינטזה ועיצוב סאונד?
הלימודים בקורס סינטזה ועיצוב סאונד מקנים את הידע הבסיסי והחשוב של כל יוצר מוסיקלי באשר הוא: איך בנוי הצליל ואיך ניתן לבנות אותו באמצעים שונים. כיום, ישנם צלילים שניתן לזהות את המקור לשימוש שלהם, אולם אצל מוסיקאים שהם פורצי דרך, הפקת הצליל הייחודי יכול להרים גבה אפילו למי שעוסק שנים בתחום, ובכך לאפשר פריצת דרך בתחום האלקטרוני, שבו נראה כאילו שגילו כבר הכול.
|
|
הלימודים בקורס סינטזה ועיצוב סאונד מקנים את הידע הבסיסי והחשוב של כל יוצר מוסיקלי באשר הוא. |
|
|
מה תכני הלימוד בלימודים אלו?
באמצעות הלימודים הללו חובקים תכנים שונים בשטח הסינטזה: העקרונות התיאורטיים של השיטה, היתרונות של סינטזה חיסורית, בניית סאונד, אופרטורים ועוד. בשטח הסאמפלינג, לומדים את המושגים הבסיסיים, שימוש בסמפלר תופים בפרט ובסמפלר בכלל, מעצבים צליל באמצעות הסמפלר, שכבות, מולטי סאמפלינג ועוד, וכן יכול להתווסף תוכן נוסף כמו למשל פילטרים, מעטפות, אוסילטורים – סינכרון ביניהם, מודולציות, סינתיסייזרים שונים ועוד. בחלק ממוסדות הלימוד מושם דגש גם על לימודי יסוד בפיזיקה של תורת הגלים.
האם צריך רקע מוקדם בתחום?
בדרך כלל מוסדות הלימוד דורשים ידע בסיסי בתפעול של WINDOWS, ידע קודם בתיאוריית הסאונד וקיומו של מחשב זמין לתרגול ולבניית השיעורים בבית כדי להגישם בכיתה. במילים אחרות, הלומדים נדרשי לידע בסיסי ביותר ויכולים אפילו לטעום ולו במעט מאחד הקורסים החשובים יותר שבתחום הסאונד והמוסיקה, כשבשלב מאוחר יותר יהיו יכולים להשתמש בו לצורך הקלטה ושדרוג המוסיקה העכשווית, כפי שעושים אמנים ויוצרים חשובים.