תפקידו של מנחה קבוצה
למנחה קבוצה אחריות רבה על הקבוצה ועל תהליכי העבודה בקבוצה, האחריות היא עליו לאורך כל התהליך הדינאמי. עליו לפעות על מנת ליצור את התנאים הטובים ביותר שיגרמו לחברי הקבוצה להפיק תועלת לצמוח ולהתפתח בקבוצה. מרכיבי האישיות של המנחה משפיעים רבות על התהליך בקבוצה,מאפיינים כמו פסיביות מול אקטיביות,יציבות רגשית מות נטייה למצבי רוח וכדומה הם בעלי משמעות רבה בתהליך הקבוצתי.>
מגזין
קואצ´ינג וגישור
תפקידו של מנחה קבוצה
למנחה קבוצה תפקיד ומקום מרכזי בקבוצה מבחינות רבות. למנחה אחריות רבה על הקבוצה ועל תהליכי הקבוצה השונים, האחריות נתונה בידיו לאורך כל התהליך, תפקידו מסתכם בליצור את התנאים האופטימאלים על מנת שהחברים יפיקו תועלת.
- מערכת ToStudy
- |
-
27/03/2012
- |
-
14:37
- |
-
8209
צפיות
-
-
-
-
-
-
-
למנחה קבוצה אחריות רבה על הקבוצה ועל תהליכי העבודה בקבוצה, האחריות היא עליו לאורך כל התהליך הדינאמי. עליו לפעות על מנת ליצור את התנאים הטובים ביותר שיגרמו לחברי הקבוצה להפיק תועלת לצמוח ולהתפתח בקבוצה. מרכיבי האישיות של המנחה משפיעים רבות על התהליך בקבוצה,מאפיינים כמו פסיביות מול אקטיביות,יציבות רגשית מות נטייה למצבי רוח וכדומה הם בעלי משמעות רבה בתהליך הקבוצתי.
מאפייני המנחה
למנחה מספר מאפיינים חשובים המחייבים אותו. ראשית כל, עליו להיות אדם לכל עת, כלומר עליו להכיר מצבים שונים, פחד, חרדה,התנסות ביחסי שליטה ותלות ועוד. כמו כן לעיו להיות איש ספר, כזה המכיר דמויות ספרותיות, ואיש למידה בלתי פוסקת אודותיו ואודות העולם. היכולות ללמוד ולהתפתח הולכות יחד עם עם צניעות ויושר של המנחה, אין צורך שהמנחה יהיה האדם החכם בעולם, אך בתכונות כמו יושר והגינות הוא מחויב. מנחה טוב צריך לדעת לקבל ולהכיל אךעליו גם לדעת לקבל דילמות סתירות וקשיים שונים שקיימים כל הזמן. אחד מהמאפיינים החשובים עליו לשמור הוא, להשאר הוא כל הזמן, כלומר להישאר נאמן לזהות שלו.
|
|
כל מנחה מביא עימו סגנון אישי משלו שמתייחס לתכונותיו האישיות של מנחה, להעדפותיו, תחומי העיניין שלו ועוד. |
|
|
אחריות המנחה
על המנחה ליצור בקבוצה אווירה של ביטחון ותנאים המאפשרים אמון, ביטחון פסיכולוגי כל זאת על מנת לקיים תקשורת פתוחה. עליו להקשיב להתרחשויות הקבוצה ולבחון כל הזמן את ההתפתחות הקבוצתית בתוך הקבוצה ואת היחסים השונים שנוצרים בקבוצה. עליו להתאים את עצמו ואת התהליכים השונים של הקבוצה לקצב הקבוצה. גם לאורך התהליך בו אנשים אחרים מתחילים לקחת מעט מתפקידי המנחה ונראה כי הגבולות נפרצים מעט, על המנחה להישאר בתפקידו ועל זהותו. חברי הקבוצה ימשיכו להרגיש ביטחון ויהיו מוכנים לקחת סיכונים בקבוצה רק כאשר יהיה בקבוצה אחד שיש בו הבנה, אומץ והוא חופשי ממשוא פנים, המדריך.
סגנונות הנחיה שונים
קיימים מספר סגנונות הנחיה שונים. כל מנחה מביא עימו סגנון אישי משלו שמתייחס לתכונותיו האישיות של מנחה, להעדפותיו, תחומי העיניין שלו ועוד. ישנם מספר סגנונות כללים אשר מאפיינים את המנחים השונים מעבר לסגנון האישי של כל אחד. הסגנונות שונים הם, מגן,סמכותי, דמגוגי,תלותי, נמנע,מזניח ועוד. כמובן שאלו הם רק אבי טיפוס של סגנונות שונים.
עולם הנחיית הקבוצות הפך בשנים האחרונות לפופלרי מאוד בישראל גם בקרב חברות וגם באופן פרטי, מה לומדים בקורס הנחיית קבוצות?, למי זההמשך...
לכל קבוצה שהיא יש כוח עצום, שאין לו תחליף – להשיג מטרות, לדחוף אחד את השני קדימה, לתמוך זה בזה, ללמוד האחד מהשני, לשתף פעולה וכהמשך...
הליך הגישור העסקי נחשב להליך גישור מאתגר, בעיקר נוכח הסוגייה הכספית הכבדה שבדרך כלל מוטלת על שולחן המשא ומתן. אז אם אתם שוקלים המשך...
בשנים האחרונות המודעות ל-ADHD ולהפרעות קשב בקרב ילדים רק הולכת וגוברת. יצא לכם להתקל בילדים עם ADHD? רוצים לרכוש את הכלים הפרקטהמשך...