עבור מי שלומד את מקצועות הרפואה המשלימה, זאת הופכת להיות דרך חיים אשר מתורגמת לחיים הפרטיים וגם לחיי השותפים, המשפחה והסובבים. לאחר כמה שנות לימוד בתחום, אפשר לצאת לשוק העבודה ולהצליח להתפרנס מכך.
העיסוק בתחום הרפואה המשלימה מזמן אנשים אשר מחפשים תשובות שאינן תלויות דווקא בניסויים מדעיים מוכחים ובכימיקלים תעשייתיים, אלא שמאמינים ביכולות המוכחות באמצעות מסורת מרובת שנים. ככזו, הרפואה המשלימה היא תחום מתפתח כשבכל שנה צומחות ומתפתחות שיטות חדשות לטיפול באנשים (וגם בבעלי חיים). ככל שמתפתחות שיטות כאלו, מעגל המטופלים בהן מתרחב והן הולכות ונפוצות יותר, מעבירות את הבשורה מפה לאוזן והופכות להיות זמינות ואפילו מקובלות. הרעיון הוא להעניק פיתרון הוליסטי אשר נשזר מחד בטיפול הרפואי המערבי, אולם מאידך יכול להחוויר, לטפל ולרפא את שורש הבעיה, ולא רק את הסימפטום.
שוק המטפלים באמצעות רפואה משלימה
מדי שנה נפתחים לימודי רפואה משלימה בעשרות בתי ספר בישראל, אשר מוציאים לאויר העולם מטפלים על פי שיטות שונות שעוברים בהמשך גם השתלמויות בתחומי רפואה משלימה נוספים – וזאת כדי להוסיף למקצוע מומחיות נוספת ככלי לטיפול ולאבחון מטופלים. עם זאת, רק אחוז קטן אשר מצליח להפוך את המקצוע לרווחי וכלכלי למשפחה עם ילדים. לכן, רבים מבוגרי לימודים אלו בוחרים בעבודה זו כעבודת בסיס לעבודה שניה או כהשלמת הכנסה בפני עצמה.
|
|
תחום הרפואה המשלימה מזמן אנשים אשר מחפשים תשובות שאינן תלויות דווקא בניסויים מדעיים מוכחים. |
|
|
עבודה עצמאית בשטח ובקליניקה
למטפלים בתחום הרפואה המשלימה ישנה פריבילגיה לעבודה עצמאית – גם מהבית או מהקליניקה שישכרו לצורך העניין. מטפלים ברפואה משלימה יכולים להתנייד ביחד עם כליהם – מיטת הטיפולים, הנרות, כלי המיטה, המוסיקה, מבער השמן והשמנים, מחטים המזרונים וכל מה שנדרש בטיפול הייעודי. עסק עצמאי בניגוד לשכירות הוא עסק שתלוי בקצב שבו יתנהל המטפל, ויכולת ההשתכרות היא 100% מהתמורה – כך שבתחילה היקף העבודה הוא גדול – ובהתאם גם התמורה, עד להגדלת שרשרת העובדים או הרחבת העסק וצבירת לקוחות קבועים עם היכולת להעלות את המחיר.
שיווק – חלק מהמיומנויות של מטפל עצמאי
כיום ישנן אפשריות פרסום רבות, המתחילות באמצעות נוכחות מרובה בפסטיבלים ובהזמנות לאירועים – כך שתתרחש חשיפה אל קהל אנשים מתרחב. ניתן לשתף פעולה גם עם מכוני כושר, בתי מלון, מכוני קוסמטיקה, מספרות, בתי חולים שיקומיים ועוד. כדי לעורר עניין בגורמים נוספים – ישנו שטח העיתונות והמדיה הכתובה – כולל אינטרנט, שילוט ברחבי השכונה, פלאיירים ועוד.