צלם וידאו יכול להיות צלם שעבר הכשרה על מצלמת וידאו, או צלם מצלמת סטילס משוכללת שמפיק סרטים או סרטונים. לכל צלם וידאו ישנה התמחות אחרת, וגם הניואנסים שבתפקיד משתנים בהתאם.
וידאו מוסיף אלמנטים של זמן ותנועה לאותה תמונת סטילס דו ממדית, וכיום ישנם גם צילומים בוידאו תלת ממדי. האיש העומד מאחורי המצלמה אמור לבצע במקצועיות את עבודתו, וזאת מתוך האינטרפרטציה המתבקשת ממנו – לפי דרישה והזמנת עבודה. צלם שמצלם צילומי תדמית למשל צריך להיות הצלם שיש לו הכלים לצלם לעתים גם ממסוק, להפיק את הצילום האיכותי ביותר בכל תנאי מזג אויר, לדעת לצלם מזוית מחמיאה גם בצילומי סטודיו, לאסף חומר צילומי מכל מה שיש בו את המסר התדמיתי שמעוניינים להעביר – תפקיד שנחשב לנינוח למדי. צלם וידאו של תקשורת נדרש למיומנויות אחרת, שכוללת מוכנות תמידית לצלם אירועים, סבלנות להמתין שעות בשטח ויכולת טכנית לצלם בכל תנאי תאורה.
להעביר את המסר בכל צילום
צלם וידאו, ככל צלם, אמור לדעת איפה ה"פוקוס" של האירוע, ובמה להתמקד בכל רגע נתון. צלם סרטוני תדמית למשל יכול לחזור על צילום שוב ושוב עד שתתקבל היצירה המושלמת – ואילו צלם תקשורת אחראי על המסר החד פעמי שאותו הוא תופס בעדשת המצלמה. הוא אחראי לאיכות הצילום בכל רגע נתון ולהנציח את הרגעים החשובים. במידה ומדובר על צלם אחד מרשת צלמי שטח, התפקיד הופך קל יותר, משום שישנה לאחר מכן עריכה.
|
|
צלם שעבר הכשרה על מצלמת וידאו, או צלם מצלמת סטילס משוכללת שמפיק סרטים או סרטונים. |
|
|
להשתמש בציוד מתאים לכל סגנון צילום
יש לו את מצלמת ה- Point and Shoot שלו ברמה הנדרשת – והמחיר שלה בהתאם. לעתים, הציוד יכול לעשות את כל ההבדל, כשישנם פיתוחים חדשים כמו למשל מצלמות HD. ציוד ברמה מקצועית טובה יכול לצלם ברזולוציה טובה יותר, לפענח את התאורה טוב יותר או באופן אוטומטי, המידע הרב המצטבר צריך להיות מכווץ באופן מסוים מפורמט הצילום.
התמחויות נוספות שצלם וידאו עושה
צלמי וידאו מכל הסוגים לרוב אינם מסתפקים בעבודתם כצלמים לפחות בתחילת דרכם. מלבד קורס צילום וידאו, רבים פונים גם לתחום עריכת הוידאו, צילומי אפקטים, תוכנות עריכה בתלת מימד, תוכנות אפטר אפקט – עריכת הסאונד והוידיאו ביחד, ואפילו קורסים במסגרת תפקידו, למשל עיתונאות, תקשורת, קולנוע ועוד. ההתמחויות הנוספות של הצלם מאפשרות לו להתברג במגוון משרות ולהביא את יכולת הביטוי שלו למיצוי טוב יותר.