לימודי של עיצוב תעשייתי, מכשירים את הלומדים במסגרתם, לייצר ולפתח מוצאים להם ערך מוסף - בכל הנוגע לקונספט, היצירתיות והחדשנות שלו, העיצוב, חווית השימוש בהם, התאמה לצרכי הלקוח והיכולת להגדיר מחדש ולאתר צרכים ועוד.
על המעצב התעשייתי (עיסוק בעיצוב המוצר) לראות לנגד עיניו בתהליך יצירת המוצר שלוש דברים חשובים: היצרן ויכולותיו, השוק וההיצע והביקוש שקיימים בו למוצרים מעולמות תוכן שונים והלקוח וצרכיו לצד הצרכים שלו שעדיין אינו יודע על קיומם.
עיצוב התעשייתי – התנסות עיונית לצד מעשית המשלימות זו את זו
במהלכם של לימודי תואר ראשון בעיצוב תעשייתי, לומדים הסטודנטים את התחום, הן ברמה העיונית והן בזו המעשית. במסגרת הלימודים העיוניים, לומדים הסטודנטים ידע טכני הנוגע לחומרים ולתהליכים של ייצור, אודות ההקשר השיווקי על השפעותיו החברתיות והתרבותיות, מתעמקים במחקרים אודות צרכי שימוש הנוגעים למוצרים במסגרת לימודים פסיכולוגיים ועוד.
כל אלו, נותנים לסטודנט כלים בבואו לפתח מוצר באופן מעשי, במסגרת קורסים המדמים זאת. ככל שמתקדמים הלימודים, מתנסים הסטודנטים יותר ויותר בהצגת הפרויקטים שלהם ורוכשים מיומנויות בכך, ואף מעורבים בפרויקטים מעשיים מרובים ומסובכים יותר, כאשר חלקם אף נעשים בשיתוף עם גורמים חיצוניים-ממשיים בתעשיית עיצוב ויצירת המוצר.
|
|
במסגרת הלימודים העיוניים, לומדים הסטודנטים ידע טכני הנוגע לחומרים ולתהליכים של ייצור, אודות ההקשר השיווקי על השפעותיו החברתיות והתרבותיות. |
|
|
חלק ממגוון הקורסים הנלמדים במסגרת לימודי עיצוב תעשייתי
הנושאים השונים הנלמדים במהלך לימודי עיצוב המוצר, כוללים לימודים עיוניים כלליים כמו לימודי תרבות, תולדות האמנות והעיצוב ומבואות בתחומי הפסיכולוגיה והאנתרופולוגיה. בנוסף נלמדים לימודים במסגרת אלו המעשיים כמו עיצוב דו ותלת-מימדי, עקרונות בסיסיים בעיצוב החומר, אודות תהליכים וחומרים, ריהוט, מולטימדיה, פלסטיקה, רישום, תקשורת חזותית, פוטושופ, גרפיקה הנדסית, הדמייה ומודלים ועוד. לצד אלו נלמדים אף מבואות חיוניים בניהול דוגמת מתמטיקה, כלכלה בדגש על עלות לעומת תועלת, אסטרטגיה ופיתוח ויסודות השיווק.
פירוט הנלמד בעיצוב תעשייתי – על פי שלבים
לימודי תואר בעיצוב תעשייתי, נחלקים למספר שלבים, כאשר בתחילה, מקבלים הסטודנטים את המיומנויות הבסיסיות הדרושות להם, בכדי להתעסק במה שמהווה המפגש הראשון שלהם עם עיצוב תלת ודו מימד, בהתאם לגישות עיצוביות שמעביר להם מוסד הלימודים, תוך פיתוח ועידוד החשיבה היצירתית והסקרנות.
לאחר מכן, הלימודים מתמקדים בפיתוח יכולותיהם של הסטודנטים לדעת להכיר את שוק המשתמשים במוצרים ולחקור אודותיו וליישם מיומנויות צורניות בעיצוב וטכנולוגיות, בדגש על תחום הריהוט והפלסטיקה.
בשלב האחרון, מתמקדים הלימודים בכל הנוגע לפיתוח המוצר עצמו על שלבי היצירה השונים שלו באופן מעשי - פיתוחו, טכניקות ליצירת מוצרים מסוגים שונים, אסטרטגיה, שיתוף פעולה עם גורמים נוספים (נעשה שיתוף עם גורמי חוץ ממשיים, מחוץ לכותלי המוסד המלמד), שימוש באמצעי פרזנטציה והצגתו של המוצר, כאשר בסופו של דבר, כל הניסיון של שלושת שנות הלימוד שחלפו, מתנקז לו לכדי פרויקט גמר עליו עובד הסטודנט במהלך השנה הרביעית ללימודיו.