בעידן בו רבים משווקים שירותים ומוצרים באינטרנט ובכלל – חשוב להבין מה ההבדל בין קופירייטינג וכתיבה שיווקית, על החשיבות של כל אחד מהם וכיצד הם יכולים להשתלב זה לצד זה כחלק ממערך שיווקי הרמוני.
קופירייטינג נועד לשכנע, להניע לפעולה - לצרף גולש לרשימת תפוצה במייל, לגרום לו לקפוץ לרשת הסופר הספציפית בשביל מבצע חדש ואטרקטיבי אודותיו התעדכן באמצעות פרסומת, לבצע רכישה כלשהי, להתקשר על מנת לקבל מידע בנושא מסוים ועוד. כתיבה שיווקית יכולה להיות למשל הבלוג אליו הגיע גולש בעזרת קופירייטינג מוצלח שהפנה אותו ללינק. כיצד משלבים בין השניים?
|
|
בעוד בקופירייטינג המסרים הם העיקר והשפה והמילים הן תוצר הלוואי, בכתיבה שיווקית ההיפך הוא הנכון |
|
|
כתיבה שיווקית וקופירייטינג – מטרות, הבדלים, שילוב בין השניים
כתיבה שיווקית היא זו הכוללת בתוכה מסרים שיווקיים, והיא מתבססת על עברית, ניסוח ויכולות כתיבה. הקופירייטניג מתמקד במסרים, לאחר שהוא בוחן את המסר שמעוניינים להעביר, קהל היעד, התאמה לקהל היעד ולפורמט ומשתמש בדרכים יצירתיות להעברת אותו מסר לאחר בחינת כל הפרמטרים הרלוונטיים. בעוד בקופירייטינג המסרים הם העיקר והשפה והמילים הן תוצר הלוואי, בכתיבה שיווקית ההיפך הוא הנכון. תמהיל נכון של שני אלו יחדיו, בצורה נכונה ומאוזנת יציג תוכן שיווקי טוב, העטוף בהצגתו המקורית והנגשתו לקהל המתאים בעזרת קופירייטינג נכון.
כתיבה שיווקית טובה נתמכת בקופירייטינג
כך למשל, כשמדובר בבלוג, מצוין ואיכותי ככל שיהיה, חשוב גם להקפיד על המעטפת שעוטפת את הכתיבה - על הכותרות להיות מושכות מצד אחד אבל לא מתחכמות מדי מצד שני, על התוכן להיות בעל ערך עבור הקורא ממש כמו מוצר טוב, התוכן צריך לייצר תחושות כמו אמינות או הזדהות. פרט לכך, בבלוג למשל, ניתן לשלב קופירייטינג גם בפנייה להמשך קריאת והפצת התכנים ובעזרתו להניע לפעולה להשארת פרטים, רישום לניוזלטר, שיתוף עם חברים, ועל ידי כך ליצור תפוצה רחבה יותר של התוכן השיווקי הנכתב.
קופירייטינג טוב חייב להיתמך על ידי תוכן איכותי
אריזה טובה העוטפת את המוצר זה טוב ויפה, אולם כאשר מצליחים לשכנע ולהניע לפעולה, חשוב שגם המוצר עצמו יהיה טוב, אחרת למה כל זה טוב? לא כדאי שהתוכן כולו יראה כמודעה שיווקית. על התוכן להיות בעל ערך מוסף, ברמה שמתלבטים האם לפרסם אותו כי הוא כה טוב. כמו כן, למרות חשיבות הפצת התכנים ברחבי הרשת באמצעות SEO, אין להתאים את הכתיבה למנועי החיפוש, אלא לגולשים.