כיום, בעידן בו מדיה חברתית הופכת לחלק בלתי נפרד מחיי היום יום, לא מפתיע כי גם על חברות שונות ובתי עסק, לקחת זאת בחשבון ולפתוח מחלקות מיוחדות המיועדות לתחום המדיה החברתית. המומחים בתחום, מבית הספר מד-סקול, מסבירים על המגמות בתחום.
לא סתם מכנים את עידן הרשתות החברתיות כמהפכה תקשורתית. אם נסתכל על זה מבחינה שיווקית, עד כניסתן, דיברו מותגים (באמצעות משרדי הפרסום) אל הלקוחות. המדיה החברתית אילצה אותם לדבר עם הלקוחות. לשמוע מה יש להם לומר, להגיב לתלונות שלהם, לדבר איתם... מילת הקסם החדשה בעולם הפרסום הפכה מ-"רייטינג" ל-"אינטראקציה". מי שיידע לייצר מעורבות עם הלקוחות שלו, יזכה בכל הקופה. כמובן, שמעבר לשינוי תפיסתי באסטרטגיית השיווק והפרסום, המדיה החברתית הביאה לשינוי עוגת תקציבי הפרסום. הלקוחות מעבירים יותר ויותר תקציבים לרשתות החברתיות על חשבון הלחם והחמאה של משרדי הפרסום. נוצר מצב בו משרדי הפרסום נהיים פחות ופחות רלבנטיים, כיוון שאלו, שחיו עד כה מעמלות מדיה מנופחות, נאלצים להתמודד עם מדיה שהיא חינמית במהותה ומסתפקים בריטיינרים על בסיס חודשי ובעמלה "מזערית" יחסית על מתן שירותי הקריאייטיב והסטודיו. ברגע שמותגים יחלו להעסיק אנשי מדיה חברתית בארגונים שלהם (כמו קוקה קולה העולמית המחזיקה במחלקה שלמה), חלק ממשרדי הפרסום פשוט יעלמו.
|
|
עשרה טיפים: כך תהיו כוכבי מדיה חברתית |
|
|
כיום בתי עסק רבים פותחים ערוץ תקשורת עם הלקוח באינטרנט, כאשר לחלקם מחלקת אינטרנט מיוחדת ונפרדת לכך. מה תפקידה של מחלקת האינטרנט והשפעתה על המערך השיווקי של עסק המשווק מוצר או שירות כלשהו?
עסקים ומותגים מבינים כי הם חייבים לייצר נכסים דיגיטליים. נתחיל בעובדה שכאשר לקוח הקצה רוצה לדעת על הארגון, הוא קודם כל מחפש אותו בגוגל. אם הארגון לא מופיע שם, הוא כביכול "לא קיים" מבחינתו. בנוסף, עסקים מבינים שהאינטרנט הוא כלי אדיר לשירות לקוחות. המיידיות והאינטראקציה שהשיווק המקוון מעניק, מאפשרת לחברות לדבר עם הלקוחות שלהם, לתת להם מענה מיידי והכי חשוב- לקבל תובנות צרכניות לגבי המוצרים של החברה. בגדול, מחלקת הדיגיטל של בית עסק גדול, היא זרוע תומכת תחת האסטרטגיה השיווקית והפרסומית הגדולה של המותג. בבתי עסק קטנים יותר, היא בהחלט המהות והכלי החזק ביותר להעברת המסרים.
במה נבדל מיתוג באינטרנט ממיתוג בפורמט שאיננו אינטרנטי?
מודעה בעיתון, או אפילו פרסומת בטלוויזיה, הן וואן שוט. צילמנו, ערכנו, עיצבנו- באוויר.
באינטרנט לעומת זאת, אנחנו בעולם דינאמי. אם אתמול אמרנו Just do it, אז מחר אולי נאמר We´re doing it... אנחנו שומרים על המסגרת המיתוגית שלנו, אבל אנחנו "זזים". זזים בהתאם למדיום (פייסבוק, באנרים, טוויטר וכו´...) ובנוסף, בעוד שבמדיה המסורתית אנחנו בעיקר מעוניינים להעביר מסרים זכירים, בעלי רפיטיציה גבוהה, בעולם הדיגיטלי, אנחנו בעיקר רוצים לקבל תגובה, לזכות באינטראקציה גבוהה עם הלקוחות שלנו. פרסום דיגיטלי שאיננו מעורר שיח, איננו פרסום יעיל.
|
|
הרצאה בבית הספר מד-סקול |
|
|
במה ניתן להתמחות במסגרת לימודי המדיה במד-סקול?
הלימודים במד-סקול מעניקים תעודת הסמכה בעלת תוקף אקדמי של מכללת רופין לתפקיד מנהל מדיה חברתית. התלמידים במד סקול לומדים להתמחות, במשך כשלושה חודשים, בכל ערוצי השיווק הדיגיטאליים. הם מסיימים את הקורס, כשביכולתם לנהל, לנטר ולשלוט בכל הזירות החברתיות הן מבחינת ניהול שוטף והן מבחינת אסטרטגיה, עבודה מול לקוח ובניית תמהיל שיווקי. כמו כן, מעניקה מד-סקול קורסים מקצועיים נקודתיים בנושאים כגון: מסחר מקוון, סלולאר, שיווק גרילה ברשת, כתיבה שיווקית ועוד.
|
|
היתרונות שבללמוד מדיה חברתית במד-סקול |
|
|
למי מתאים ללמוד במד-סקול?
כולם יכולים ללמוד במד-סקול. הקורס הגדול שאנו מציעים, עוסק בהכשרתם של מנהלי מדיה חברתית ללא קשר לגיל, ניסיון או תואר. הקורס מתאים לכל מי שמעוניין לנהל מדיה חברתית, או להכשיר מנהל עבור העסק שלו. האני מאמין שלנו, הוא שכל אחד, בין אם הוא מותג כמו קוקה קולה ובין אם הוא עסק של גלידרייה שכונתית, יכול להעביר את המסרים שלו באמצעות המדיה החברתית. לא רק שהוא יצליח להעביר אותם, אלא גם קהל היעד שלו יקבל אותם ואפילו, כן כן, גם יגיב. בנאדם פרטי, צריך את המדיה החברתית עבור הקידום העצמי שלו ויצירת קשרי חברות ועסקים רלבנטיים. בעל עסק, יכול לעבור את ההכשרה בעצמו או לשלוח את אחד מעובדיו על מנת לשווק את העסק שלו וכמובן, כל מי שמעוניין להגיע למשרדי הפרסום הגדולים בארץ ולהתחיל במחלקות הניו מדיה והדיגיטל, הקורס הזה, בהחלט בשבילו.
רוצים לקרוא עוד כתבות בנושא לימודים ולהתעדכן בכל מה שצריך בתחום? מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק שלנו.
מה הייחודיות של מד-סקול?
מכללת מד-סקול הוקמה על ידי אנשי מקצוע שהבינו שיש צורך בשינוי תפיסה. המרצים שלנו, שעובדים במשרדי הפרסום הגדולים בארץ ומגיעים להעביר שיעורים בערב, החליטו שחייבים להקים מוסד שילמד לא רק את התיאוריה, אלא גם את הפרקטיקה בשטח. לכן, מד-סקול היא המכללה היחידה למדיה חברתית המחברת בין הסטודנטים ללקוחות עוד בזמן ההכשרה, בפיקוח חונכים צמודים. מעין סטאז´ שלאחריו, יכולים בית העסק והלקוח להמשיך לעבוד בהתקשרות פרטית ביניהם. בנוסף, יצרנו מערך שיעורים מיוחד, בו לומדים התלמידים על עבודה מול לקוח, תמחור, בניית גאנט תוכן ואסטרטגיה, אפיון אפליקציות ואפילו יוצאים לסיור בבית עסק לדוגמא. הדבר האחרון שהחלטנו בעקבות הניסיון של רבים מהמרצים שלנו, הוא שבכל כיתה יהיו חונכים/מתרגלים שיעבדו יחד עם התלמידים בזמן וגם לאחר השיעורים ויעניקו מענה מיידי.
לפרטים נוספים על לימודים במד-סקול מוזמנים להיכנס ולהתרשם כאן.