עבודתו של הדובר והעוסק בתחום היח"צ הינה עבודה מאתגרת ומרתקת, הדורשת היכרות מעמיקה עם עולם התקשורת והאופן בו הוא פועל ומתפקד. בדיוק לשם כך קיים קורס דוברות, המכיר ומעביר את כל הידע הנדרש עבור המעוניינים לעסוק בתחום זה.
על מנת לעסוק בתחום הדוברות והיחסי ציבור, יש להכיר באופן נרחב ומעמיק את מפת עולם התקשורת וכן לדעת כיצד לעבוד מול עיתונאים ועורכים וליצור עימם קשרי עבודה טובים. לימודי קורס דוברות הם צוהר לעולם התקשורת, במהלכם
מטרת הלימודים
להעביר את כל הידע ושיטות עבודתו של דובר ואף לתת לסטודנטים נגיעות מהעבודה כפי שהיא מתרחשת בשטח, מה שיכשירם ויסייע להם להתחיל את דרכם המקצועית בקורס בעזרת התובנות והכלים השונים שהם ירכשו במהלך הקורס.
|
|
עבודתו של הדובר והעוסק בתחום היח"צ הינה עבודה מאתגרת ומרתקת, הדורשת היכרות מעמיקה עם עולם התקשורת והאופן בו הוא פועל ומתפקד. |
|
|
קהל היעד של הלימודים, מתכונתם ותעודה
לימודים אלו מתאימים למעוניינים להשתלב בעולם התקשורת, שתמיד ראו בעבודת הדוברות ויחסי הציבור עבודה מעניינת ומרתקת, שמעוניינים להשתלב בתעשיית התקשורת כיועצי תקשורת ודוברים בין אם במגזר הציבורי, העסקי או השלישי. לימודים אלו אף עשויים להתאים לאלו העוסקים בתחום ומעוניינים להרחיב את ידיעותיהם ולהתמקצע בו אף יותר. קורס זה אורך כמספר חודשים ועד שנה במרבית המוסדות ומתכונתו משתנה ממוסד למוסד. עם סיומו מקבלים הבוגרים תעודת סיום מהמוסד הרלוונטי.
מה לומדים בקורס זה?
במהלך לימודים אלו לומדים הסטודנטים מגוון תכנים המסייעים להם להבנת התחום. על מנת להרחיב את ידיעותיהם הכלליות הנוגעות לתחום הם לומדים אודות מפת התקשורת בישראל, ההיסטוריה של העיתונות, אודות מערך הכוחות והשליטה בתחומה של העיתונות הכתובה, על תקשורת ופוליטיקה, קבוצות אינטרסים ועוד.
הסטודנטים ילמדו אודות מבנה עולם התקשורת - רדיו, טלוויזיה והשפעתה על הבניית סדר היום, עיתונות כתובה על מאפייניה, מדיה חברתית כמשפיעה על סדר היום, עולם הפרסום והשיווק ועוד.
כמו כן, על מנת להבין היטב את עבודתו של העיתונאי מולו עובדים דוברים ויחצנים, ילמדו הסטודנטים אודות עבודתו של העיתונאי - מהי כוללת, שיטות העבודה, בעיות בהן הוא נתקל וצרכיו המקצועיים.
בהקשר לעבודת הדוברות והיח"צ - יקבלו הסטודנטים כלים ושיטות עבודה, הם ילמדו כיצד לכתוב תוכן בצורה יחצנית ואיך יש לערוך חדשות לכדי ידיעות מנוסחות, כיצד לכתוב תגובה בשם לקוח לסיטואציה המתרחשת בזמן אמת, על התמודדות עם משברים, דימוי תקשורתי, לובינג, כיצד יש להתמודד מול תקשורת, על עמידה מול קהל ושפת גוף, כתיבתם של נאומים ועוד.